9 Temmuz 2010 Cuma

Göbek ...

Bir dönem sigarayı bırakmıştım, 13 ay kadar ama aldığım kilolardan dolayı o kadar bunaldım ki, 2006 senesi Nisan ayında aşağıdaki yazıyı yazmışım :)))) 13 ay içinde 10 kilo kadar aldım ve ne yaptıysam bırakamadım, spor dahil, sonrasında tekrar sigaraya başladım ve 2 ay içinde eski kiloma döndüm :)))


O zaman biraz göbek yapmıştım, demek ki o bunalımlı anlaarım da böyle bir yazı çıkmış, umarım okurken keyif alırsınız :))

Sevgiler,

Haluk

23.06.2009
------>
Kadın, erkek demeden bir çoğumuzun kabusu. Ekşi sözlükte o kadar güzel tanımlar var ki; mesela bir kaçı şöyle demiş

•çok bira içince oluşan vücut fazlalığı.. karın bölgesinde olduğu için "göbek" adını almıştır.
•bi kadının en güzel yerlerinden biri....
•oturunca bir karnınızın olduğunu size hissettiren vücut fazlalığı
•kadınlarda sekse çağrı erkeklerde çok itici
•40’ımdan sonra oturunca kişisel sehpam olarak kullanmak istediğim parçam. özenle besliyorum itinayla şekillendiriyom

Gördüğünüz gibi çok keyifli, komik tanımlamalar yapmışlar, ancak maalesef ben bu konuda gülemiyorum, çünkü yaşadığım 47 yılda hiç oluşmayan o vücut fazlalığı son 5 aydır kabusum oldu.

Üstelik şunu anladım ki, ben aslında vücudumla barışık falan da değilim. Eskiden yazılar yazarken, hayatımda böyle bir sorunum olmadığı için, kendinizi sevin, vücudunuzu sevin, kendinizle barışık olun diye mesajlar verirdim. Şimdi bakıyorum da kendime bu tarz bir mesaj veremiyorum.

Dediğim gibi, benim şu son altı aya kadar hiç ama hiç kilo sorunum olmadı. Boyum 178, kilom ise 76 78 arası gitti geldi, yıllarca bu değişmedi, ne bir gün diyet yaptım, ne bir gün yediğim içtiğime dikkat ettim. Canım ne istiyorsa yedim, içtim ve kilo almadım, vermedim.

Sigarayı bırakmaya karar verdiğimde uyarılar aldım, kilo alırsın diye, ama kendimden o kadar emindim ki, almam diye, almadım da, ilk ay aynı kilodaydım, ama sonra ne oldu bilmiyorum, şu an kaç kilo olduğumu bilmiyorum ama artık bir göbeğim var, aynaya baktığımda kendime çok sinirlendiğim bir göbek.

İnsan şeklini bu kadar değiştiren ve bozan bir şeye, hele bu kadar karşıyken neden dur diyemediğimi de hala anlamış değilim, sanırım genel Türk ruhu olarak, nasıl olsa veririm var bunun altında. Gerek görüntü, gerek sağlık açısından rahatsızlık verdiğini bile buna dikkat etmemeyi, gerekli önlemleri alıp bir an önce bundan kurtulup eski sağlıklı ve hoş görüntüye dönmemeyi mantıklı olarak açıklamak zor.

Neyse, göbekli arkadaşlarımdan göbekleri sevenler olabilir, kız arkadaşım “göbeksiz erkek balkonsuz eve benzer” gibi bir atasözü söyledi, bunu garanti çok göbekli yaşlı bir amca söylemiştir, ben kocaman göbeğinden memnun ne bir kadın, ne bir erkek tanıyorum, ama kurtulmaya çalışan bir çok kadın tanıyorum da, erkeklerde bir hareket göremiyorum, buna kendim de dahil

Sevgiler, 4/9/2006