13 Temmuz 2010 Salı

GRANGEkolik ....

Tabi böyle bir koliklik yok, ben uydurdum.

Bahsettiğim kişi Jean Christopher GRANGE. Roman yazarı. Çok geniş bir kitlenin okuduğunu sanıyorum. Ben ilk kitabı Kızıl Nehirler'den beri Grange'ı takip edenlerdenim, dolayısıyla Jean Reno'yu da çok seviyorum, çünkü nedense Grange'ın tüm filme çevrilen filmlerinde ( tümü değilse bile bir çoğunda ) Jean reno oynuyor.

Grangé'nin sondan bir önceki romanı KOLONİ idi. Gerçekten inanılmaz bir tempo, heyecan ve gerilim. Bilmiyorum okuyanınız var mı, merak edenler için kısaca bir özet yapacak olursak ( özet alıntıdır ); 

Onlar Çocuktular...En mükemmel elmasların saflığındaydılar...Ne ufak bir lekeleri...Ne de en ufak bir kusurları vardı...Ve ne de en ufak bir günahları...Ama onların saflığı kötülüğün saflığıydı...

Paris'te bir Ermeni katedralinde işlenen bir cinayet. Kan yok, cinayet aleti yok, yara bere yok…
 
Biri yaşlı ve huysuz emekli bir polis, diğeri Çocuk Bürosu'nda görevli, ancak açığa alınmış uyuşturucu müptelası genç bir polis. Bu ikisi, gitgide hunharca bir hal alan ve peşpeşe işlenen cinayetlerin katilini veya katillerini bulmak için birlikte çalışmak zorundadır. 

Birbirlerine ihtiyaçları vardır, birbirlerini tamamlamaktadırlar. Ancak bu cinayetler sıradan bir seri katilin işi değildir. Gizli servisler, naziler,Yahudiler, ülke içinde ülkeler, ve 'siyah bölgeler'… Sanki birileri bir şeyleri gizlemek istemektedir.

Fransa'nın göbeğinde başka bir ülke olabilir miydi?Bu ülkeye kim veya kimler göz yumuyordu?Burada neler yapılmaktadır?Kaçırılan çocuklar ile öldürülenler arasındaki bağ nedir?İki polisin çabası cinayetleri açığa kavuşturmaya yetecek midir? Yoksa…....

Tam bu romanı bitirdim, geçen gün baktım Grange'ın yeni romanı çıkmış.  

Ölü Ruhlar Ormanı
Hemen aldım ve okumaya başladım, yine son derece etkili, çekici, nasıl olduğunu anlayamadan yarısına geldim bile. Özetine gelince; 

Genç ve yalnız bir kadın olan Yargıç Jeanne Korowa, tesadüfen şahit olduğu bir psikiyatri seansı sayesinde Paris’te işlenen tüyler ürpertici seri cinayetlerin failini keşfetmiştir. Ama elinde hiçbir kanıt yoktur ve katilin peşine tek başına düşmek zorundadır. Böylece Guatemala, Nikaragua ve Arjantin’de soluk soluğa ve kanlı bir takip başlar.

Yazarın diğer kitaplarından hangilerini okuduğunuzu veya hangisinin filmine gittiğinizi bilemiyorum ama okumadıysanız veya seyretmediyseniz mutlaka okumalı ve hatta sonra filmine gitmelisiniz. Bazı romanlar filme çekildiğinde çok iyi olmuyor ama Grange'ın kitapları son derece güzel bir şekilde aktarılıyor. Filmleri de kitabı okurken ki adrenalinle seyrediyorsunuz. 

Grange'ın kitaplarının listesini aşağıda bulabilirsiniz :

  • Kızıl Nehirler - Sinema filmi yapıldı ve Jean reno oynadı.
  • Taş Meclisi - Sinema filmi yapıldı, Monica Belluci oynadı. 
  • Leyleklerin Uçuşu - TV dizisi yapıldı ama Türkiye'de oynamadır
  • Kurtlar İmparatorluğu - Sinema filmi yapıldı ve Jean reno oyandı, bir kısmı Türkiye'de çekilen filmde Türkiye ile ilgili bir çok sahne de var, Türk oyuncular da rol aldı.
  • Siyah Kan - Sinema filmi yapılmadı
  • Şeytan Yemini - Sinema filmi yapılmadı
  • Koloni - Sondan bir önceki romanı, çok yeni
  • Ölü Ruhlar Ormanı - En yeni romanı
Keyifli okumalar dilerim.

Sevgilerimle,
Haluk
13.07.2010 14:00