9 Temmuz 2010 Cuma

Geri Besleme

En çok yaptığımız şeylerden birisidir, NEDEN? diye sormak ve sonra karşındaki insanın o NEDEN'ler konusundaki geri beslemesini dinlemek.


Özellikle ilişkilerde çok sorgularız, neden benim hayatımda birisi yok? Benim neyim eksik, ne düşünüyorsun? Neden benim ilişkilerim kısa sürüyor? Neden kızlar veya erkekler hayatımda daha uzun kalamıyor? Neyi yanlış yapıyorum?

İsteriz ki karşımızdaki insan çıksın yaptığımız hataları söylesin ve sonra hımmmmm deyip bunların üstüne düşünelim.

Aslında böyle bir şeyin mümkün olmadığını biliriz.

Benim karşımdaki kişinin benim özel, hissi yaşamım hakkında bana geri besleme verebilmesi için, benimle o hissi ortamı yaşamış olması gerekir.

Benim sevgilimle olan yaşamımdaki davranış şekillerimle, arkadaşlarıma davranış biçimi hiç bir zaman aynı olmazki. Benim arkadaşlarımla birlikte yaşadığım bir olaya karşı göstermiş olduğum tepkiyle, sevgilimle yaşamış olduğum olaydaki tepkimin aynı olması ihtimali var mı?

Birisinin benim yaşamımda ilişkilerimin neden kısa sürdüğünü veya neden hayatımda kimsenin olmadığını veya çabucak çıktığını anlayıp bana geri besleme verebilmesi için, en azından benimle bu his dünyasını yaşamış olması lazım,

Diyebilmeli ki, sen sevginle boğuyorsun, sen kıskançlık yapıyrosun, sen çok kapris yapıyrosun, vs vs vs, yani benim birebir yaşadığım ve kişiye özgün yaşadığım olayları ve davranışları bilmeyen birisinin, beni, sadece arkadaş olarak yaşayan birisinin, benim nerede hata yaptığımı söyleyebilmesi bana biraz zor geliyor.

Benim çok sevdiğim kız arkadaşlarım var, sevgilileri yok veya kısa süreli oluyor, üzülüyorlar, nedenleri konusunda sence neden diye bana sorduklarında, heps aynı şeyi söylüyorum, bunu çözebilecek tek ama tek kişi sensin, dışarıdan aldığın geri beslemelerin hepsi seninle ARKADAŞ olarak yaşayan birisinin yorumları, geri beslemeleri. O kişi seninle sevişmemiş, o kişi seninle uyumamış, o kişi ile özel bir şey paylaşmamışsın. Nasıl olacakta o sana hayatında neden uzun sürmediği konusunda senden daha fazla şey söyleyebilecek.

Kısaca demek istediğim, hayatınızdaki en önemli mesajları verebilecek kişi yine sizsiniz, eğer saplantılı ve subjektif birisi değilseniz, olaylara gerçekten pozitif bakabiliyorsanız, kendinizi iyi iredeleyip, ne istediğinizi ve beklediğinizi biliyorsanız, yalnız olmanız sorun değil, eninde sonunda karşınıza birisi çıkar, ama bu kişiyi etrafınıza sorarak asla bulamazsınız.

Sizi sizden iyi kimse tanıyamaz.......

Sevgilerimle,
Haluk
15.03.2010 12:25