22 Temmuz 2010 Perşembe

Çok mutluyummmmmmmmm....

Neden bu kadar mutlusun, hayırdır ne var dediğinizi duyar gibiyim :)

Mutluyum çünküüüü, oğlumun Schengen vizesi geldi ve canım oğlum Hazar, yarın sabah yani 23 Temmuz 2010 günü sabah uçağı ile merkezi Mönchengaldbach'ta olan benim çalıştığım firmanın ana merkezinde -Scheidt & Bachmann - iki aylığına staj yapmak için gidiyor.

Bunu organize etmek için epey bir uğraş verdiğimiz içinde , elde edince çok mutlu oluyor insan.

Hazar bildiğiniz gibi Sakıp Sabancı Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği son sınıfta, kısmetse 2011 Temmuz'un da bitirecek. Bir kaç dersi kaldı, biraz keyiften okuyor bu sene, belki sıksa kendini bu dönemde bitirebilirdi, ancak okumaya devam etmek istedi, belki de son sene artık üniversitesinin keyfini sürecek, sürsün, hak etti bunu.

Bu stajın hikayesine gelince;

Bundan iki üç ay önce Hazar'a Scheidt & Bachmann firmasında staj yapmak isteyip, istemediğini sordum. O da yapmak istediğini söyleyince, hemen Genel Müdür Martin Kammler'e bir mail attım. Scheidt & Bachmann 137 yaşında bir Alman firması, yani en köklü Alman firmalarından bir tanesi, Akaryakıttan Tren sinyalizasyonuna, Otopark sistemlerinden Otomatlara kadar geniş bir ürün yelpazesi var. Fabrikada, yani Mönchengladbach'ta 1600 çalışanı var, 30 ülkede de temsilciliği, ben de biliyorsunuz Türkiye'de aynı firmanın Operasyonlarını yönetiyorum. 

Oldukça fazla staj talebi almalarına karşılık, sadece 100 öğrenciye staj olanağı veriyorlar, yani bu konuda oldukça seçiciler. O yüzden oldukça umutsuzdum, ancak hemen ertesi gün Sayın Kammler geri döndü ve Hazar'ı staj için kabul ettiler, görevi tanımlandı, nerede çalışacağı, ne yapacağı. Bir kaç hafta içinde Hazar'ın her şeyi tamamlandı.Bu konuda tabi ki Eray'cığım da çabalarını asla unutamam.

Bu sırada bir güzel haber daha geldi, staj için para ödemeyeceklerdi ama Hazar'a bir daire vereceklerdi. Yani biz ucuz otel veya diğer şartları  düşünürken, sağolsunlar Hazar'ın kalacağı yeri de ayarladılar.

Sonra, evet sonra Schengen vizesi gerekti. Tam bir aydır uğraşıyoruz, evrakları veriyoruz, ilave evraklar isteniyor. Bu arada aldığımız uçak biletinin de sürekli zamanı geçiyor. En son 23 Temmuz'a biletini değiştirdim, evrakların hepsini de 14 Temmuz'da teslim ettik, bekliyorduk...

Bir gün, üç gün beş gün derken, ben ümitsizliğe kapıldım, 23 Temmuz'a da yetişmeyecekti, bugün tekrar telefon edip THY'dan 23 Temmuz'u 27 28 Temmuz'a atmayı planlıyordum ki, dün akşam üstü vizesi geldi. Bugün de yeni biletini alacağız ve Allah'tan bir mani çıkmazsa, Hazar'cığım yarın sabah Düsseldorf'a uçacak.

Sonra mı, sonrası artık oradaki değerli arkadaşlarım Eray ve Özgür'ün yardımlarıyla hallolacak. Zaten çalışacağı ortam Eray ve Özgür ile yan yana.

Dedim ya, çok mutluyum çok, Bu kadar büyük bir firmada yapacağı staj, öğrenecekleri oınun iş yaşamına atıldığında mutlaka çok faydalı olacaktır. Umarım he şey düşündüğümüz kadar güzel, keyifli ve verimli olur.

Canım oğlum şimdiden başarılar diliyorum sana, ve sevgili dostum Eray ve Özgür, ikinize de çok ama çok teşekkürler.

Sevgilerimle,
Haluk
22.07.2010 o9:30