10 Temmuz 2010 Cumartesi

Nette bir yaşam öyküsü ...

Sitemi yapmaya karar verdiğim 2005 Ekim ayına kadar çöpçatan sitelerinde bulunan birisiydim. Gerçi son aylarda sadece yazılar yazıp, profilime koyar, sonra o profildeki yazılarımı beğenen ve bana yazan insanlar ile tanışırdım. Kullananlar, üye olanlar bilir, apayrı bir dünyadır Internet'te çöpçatan / arkadaş bulma siteleri. Bu konuda oldukça çok yazım da var. 2005 Ekim'inden sonra o dünyada olmasam da çok arkadaşım olduğu için oralarda neler olup bittiğini, neler yaşandığını onlardan dinlemeye devam ediyorum.


Neredeyse 10 yıldır Internet'teyim. Yüzlerce arkadaşım oldu net yoluyla. Bu kadar senedir Internet'ten sadece bir arkadaşım evlendi. Ama kadın olsun, erkek olsun netten ilişki yaşamayan arkadaşım olmadı.

Şimdi niye tekrar net konusuna döndüm ve bu yazıyı yazdım. Geçen gün, netten tanıştığım ama sonra çok iyi bir arkadaşım olan arkadaşımla yemek yedik. Havadan sudan konuşmanın arkasından doğal olarak konu özel yaşama geldi. Görüşmediğimiz sürede neler yaşandı, neler oldu konuşulmaya başlandı. Son derece aklı başında olduğuna inandığım ve iş dünyasında kariyer olarak oldukça iyi bir noktada olan, 35 yaşlarında, boşanmış olan bu arkadaşımın anlattığı şeyler gerçekten üzücüydü. Kendisinden isim belirtmemek koşuluyla bunu yazma izini aldım. En azından siteme girip okuyan arkadaşlarımın da nette olduğunu, sohbet programları kullandığını ve bir çok insan gibi çöpçatan / arkadaş bulma sitelerine üye olduğunu biliyorum. Belki bu hayat hikayesi onlar içinde bir tecrübedir.

Üye olduğu bir siteden bir beyle tanışıyor, müthiş bir sohbet, çekim derken, telefonlar veriliyor, sohbet telefona taşınıyor, sonrasında görüşme ve ilişki başlıyor. Her şey çok güzel gidiyor, aşkın en güzeli yaşanıyor, yalnız ufak bir sorun var, adamın işleri çok kötü gidiyor ve sermaye gereksinmesi var. Kadın sevdiğine elinden geleni yapmaya karar veriyor (bu arada belirtmeliyim ki adam bu konuda çok ketum, bu konu mümkün mertebe konuşulmamaya çalışılıyor AMA adam üzgün, sıkkın). Nasıl olsa birlikteler, beraber çözerler bu sorunu ve kadın birikmiş parasını adamın işine yatırıyor. Daha doğrusu işe yatır diye adama veriyor. Adam mutlu, adamın mutlu olmasıyla kadın mutlu. Sevdiğine yardım etmiş, paranın ne önemi var, aşarlar bu sıkışık anı, hem aşkın yanında paranın ne önemi var. Bir kaç gün sonra adamdan ses çıkmamaya başlıyor, telefon sürekli kapalı, ve ADAM HALA YOK. Kızcağız şokta, araştırma yapıyor falan ama nafile, en ufak bir iz bulamıyor adamdan, hala araştırıyor ama bence uçan uçmuş artık.

Böyle bir şey olabilir mi arkadaşlar. Şimdi bu yazıyı okuyan herkes eminim ki arkadaşım için kusura bakma ama çok salakmış diyecek. İnsan hiç araştırmadığı bir adama para verir mi diyecek. Netten birisine bu kadar güven duyulur mu diyecek. Bu denilecek şeyleri çok arttırabilirsiniz de, sonuç değişmeyecek.

Ben bu aşk olaylarını anlayamıyorum dedikçe bana kızıyorlar. Bu nasıl bir aşktır ki insanın gözünü bu kadar kısa sürede boyayıp hiç yapmayacağınızı düşündüğünüz şeyleri yaptırtıyor. Bunlar nasıl insanlar ki, bundan istifade ediyorlar, kandırıyorlar, insanların birikimlerini alabilmek için böyle oyunlar oynuyorlar.

Bu herkesin başına gelebilir, netten olması da şart değil. Ama net olayları hızlandırıyor, bu bir gerçek. Net olaylarında süreklilik (PC den PC ye 7 gün 24 saat 365 gün görüşme şansı var) olduğu için de bir çok şey o kadar hızlı yaşanıyor ki. Zaten orada bulunan ve profilini bırakmış insanların hepsi değil ama bir çoğu bir beklenti içinde, tanışabilecekleri, güvenebilecekleri, sevebilecekleri birisini arıyor, bekliyor. Kadını ağırlıklı olarak duygusallık, erkeği ağırlıklı olarak cinsellik peşinde ve bir de arada böyle üçkağıtçıların boy gösterdiği bir ortam ve bu adamlar o kadar ustaki bu tarz kadınlara yaklaşımları tam bir valentino.

Lütfen dikkatli olun, tanıştığınız kişilere hemen güvenmeyin. Bence en büyük tehlike nerede biliyormusunuz, ben asla böyle bir şey yaşamam diyerek kendinize olan güvende. Bugün bu tarz olayları yaşayan insanların hiç biri aptal değil. Trafik kazalarında büyük kayıplı kazaları hep en tecrübeli otobüs şöförleri yapar, 20 sene 25 sene otobüs şöförlüğü yapmış insanlardır. Kendine güven tabi ki çok önemli ama her şeyin fazlası gibi, kendine güvenin de aşırısı sizi zor durumlara sokabilir. Biraz özenli ve dikkatli olmanız sizin yaşamak istediğinize engel olmaz, belki zamanı uzatabilir ama emin olmanızı da sağlar.

Sevgilerimle....
04/02/2006