9 Temmuz 2010 Cuma

Bowling ..

Şimdiye kadar hiç BOWLING oynadınız mı bilmiyorum AMA oynamadıysanız mutlaka deneyin. Bence Bowling bir spor ya da eğlence değil, resmen insanların iletişimi için yaratılmış bir oyun.


Şirketlerinde iletişim sorunu yaşayan grupların incelemelerin de bu işi üstlenen üstad'ların tavsiye ettiği olaylardan bir tanesi ama en çok tavsiye edileni Bowling'dir. Çünkü Bowling özellikle bu tarz turnuvalarda Takım bilincini geliştirdiği gibi, insanların kaynaşmasında çok büyük rol oynamaktadır. Bütün bunların yanında kişisel zevk ve tatmini en üst düzeyde yaşarsınız.

Örneğin; bowling oynarken attığı ilk top ile lobutları deviren kişilerin bir çoğu şöyle bir havaya zıplar, başarmıştır, o anı kendine yaşar, saniye mertebesinde, sonra geri döner gözleri ışıl ışıl takım arkadaşlarına bakar, o anda başarı ve sevinç paylaşılır, eller ÇAK ÇAK yapılır ve alkışlanır. O başarı ve sevinç önce kendinizle, içinizde, sonra takım arkadaşlarınızla yakalanır.

Ben çalıştığım bütün şirketlerde Bowling turnuvası düzenledim. İnanın abartısız hepsinde bütün katılanlar çok keyif aldı. O akşam yaşananlar en az 2 3 gün bizim sohbetlerimizin konusu oldu. Alınan kupalar masalarda hep itinayla saklandı, madalyalar asıldı, fotoğraflar saklandı.

Bowling oynanan yerden çıkılırken herkesin yüzünde bir keyif, bir mutluluk vardır.

Ben bir adım daha ileriye gideceğim, kadınlar ile erkeklerin yan yana gelip beraberce oynadıkları, eğlendikleri kaç tane oyun ve eğlence biliyorsunuz?

Özellikle de birbirlerini her gün gören veya birbirlerini şimdiye kadar hiç görmemiş insan gruplarından bahsediyorum. Sürekli arkadaş grupları zaten bir çok yol biliyordur ve uyguluyordur belki. Bir gün vakit yaratın kendinize ve örneğin PROFİLO'daki TIME OUT'a gidin veya KOrtaköy KORUKENT'e gidin, biraz seyredin.

İnsan tiplemelerinin bu kadar güzel izlenebileceği bir yer olamaz. Yaşlısı, genci, türbanlısı, türbansızı, evlisi, bekarı, aşıkları izleyin. Oynarken suratı asık kaç kişi göreceksiniz merak ediyorum:)))))

Ben dün gece bir Bowling turnuvasına katıldım. Bir arkadaşımızın doğum günü. Katılan kişi sayısı sanırım 60 - 65 civarı. Aslında yanlış ifade ettim, ben dün gece bir yaş günü partisine katıldım. Bu 65 kişi arkadaşımızın ve sevgilisinin ortak arkadaşları, ancak gelenlerin çoğu birbirlerini tanımıyor ve çocuğun kız arkadaşı SÜRPRİZ bir turnuva düzenliyor, doğum günü armağanı. Herkesi tanıyan doğum günü sahipleri ve ortak bir kaç dostları. Onun dışında gruplar var, bir grup GECECİLER, bir grup SİBERALEM, bir başka grup AĞ-17, bunlar yabancı gelmedi değil mi?

Evet, genelde Internet grupları, yahoo grupları.

Biz de bir gruba düştük, 3 tane tanımadığımız insan ve ben ve kız arkadaşım. Birbirini daha önce hiç görmeyen ve tanımayan bir takım anlayacağınız. Belki başka bir ortam olsa, tanışmak ve kaynaşmak zaman alır, keza diğer gruplarda da benzeri şeyler yaşandığını görüyorsunuz.Tanıştık, el sıkıştık ve oyun başladı.

İnanın birbirini hiç tanımayan ve görmeyen bizlerin kaynaşması sadece 5 dakika sürdü. Sevinçler, sohbetler, kutlamalar ve derken 3 oyun oynandıktan sonra dağılırken, adresler, e-mailler alınmış ve tekrar burada bir turnuva da beraber olmanın planları yapılmıştı bile. En sonda pastalar yendi ve dağılındı.

Uzatmayayım, söylemek istediğim, içinizde engellenemez bir kazanma hırsı yoksa ve eğlenmek istiyorsanız, özel veya iş arkadaşlarınızla Bowling oynamaya gidin. Hiç denemediyseniz mutlaka deneyin.

Bir ara yanımıza dünya tatlısı iki genç geldi, sevgililer belli, maksimum 23 24 yaşlarında ikisi de, biralarını almışlar, başladılar oynamaya, hangisi hepsini birinci veya ikinci atışta devirse, diğeri onun mutluluğunu ve keyfini yaşadı, kucak kucağa, havalara zıplayarak.

Keyif yaşamak tabi ki içimizde, bunu paylaşmak için ille bir şeyler yapmak zorunda değiliz, ben de kimse bowling oynamıyor diye bunu yaşamıyor demiyorum zaten, sadece eşiniz, dostunuz, arkadaşlarınızla hoşça ve eğlenceli vakit geçirmek istiyorsanız, inanın iyi gelecektir. Daha önce denemeyenler varsa ve bu yazımı okuyorsa, zaman ayırın ve deneyin, haklı olduğumu göreceksiniz.

Sevgilerimle
23/02/2006