10 Temmuz 2010 Cumartesi

GİZ'in hikayesi .....

Geçen gün cember.net'ten arkadaşım Sema Özçiftçi'ye romanımı okurmusun dedim, forumlarda bir yazışmada tam bir kitap kurdu olduğunu ve ortalama 3 4 saat kitap okuduğunu ve özellikle benim gibi polisiye roman çok okuduğunu ifade etmişti.


Sema, roman denememi okumuş ve çok güzel yorumlamış, demiş ki "......evet iki giz'ide okudum.ikincisi bana daha iyi geldi.çünkü birinciyi sanki acele eder gibi yazmışsınız.hani hemen bitirmek ister gibi..sanki biraz detaya inseniz konuyu dağılacak ve toparlamakta zorlanacam der gibi..o yüzden olaylar kişiler okurken insanı içine alsada hemen,nacizane fikrim biraz daha detaya girilmesidir.ama ikincisine bayıldım.daha deneyimli bir kalemden çıkmış gibi..sizi tebrik ederim çünkü ne olursa olsun yazmak kolay iş değil ....(devamı için bknz : Haluk İlhan'ın ziyaretçi defteri) "

Roman denememi nasıl yazdığım hakkında hiç bir şey bilmeyen bir kişinin yorumu ancak bu kadar doğru olabilirdi. Kendisine GİZ romanın nasıl ortaya çıktığını anlatmaya çalışırken fark ettim ki çok fazla insan bilmiyor.

Önce Sema'ya açıkladım sonra bunu bir yazayım dedim, bakın bakalım GİZ-1 ve GİZ-2 nasıl ortaya çıkmış.

Aylardan Temmuz, bir gün, işteyim, okuyacağınız GİZ-1'in 1. bölümünü yazdım ve cember.net 'te Edebiyat bölümünde bir forum açtım ve gönderdim. Bir kaç okuyan oldu sonra ses çıkmadı ben de ilgi görmedi diye, bıraktım ve devamını yazmadım, ama zaten aklımda devamı gelebilecek bir şey olmadığı için çokta düşünmedim. Daha öncesinde bir arkadaşım ile birlikte bir roman yazmıştık ama tamamlayamamıştık.

Bir kaç gün sonra Selma Asker, ee Haluk bölüm 2 ne zaman dedi, o öyle bir canlandırdı ki forumu, herkes yaz yaz demeye başladı, o zaman ki destekçilerim Hülya Bolat, Selma Asker, Mustafa Avcı, Canem Çabas, Nüket Şen, Beril Pınar Tandoğan, Nilüfer Çelikkol, Mehmet Salih Özsaraç, Erdal Kocaman ve aklıma şu an gelmeyen arkadaşlarım, o gün 2.bölümü yazdım, o anda, onu gönderdim, okudular, onlar yorum yazdıkça daha çok okuyan oldu, eeee dediler derken 3 4 5 6 bir günde 6 bölüm falan yazdım, o anda aklıma geliyor birde ve yarım saat, bir saat arayla yazıyorum, bir kaç bölüm birden yazıyorum sonra ertesi gün devam derken, kurgusuz, plansız, 1.5-2 günde birinci bölüm bitti :)

Yalnız burada bir şey anlatmam lazım, bölümün sonlarında kurgu falan aynı anda yapıldığı için kızlardan birisini öldürdüm, yayınladım, sağolsun Canem, bu kızın ölmesine çok üzüldü, neden öldü deyip kurguyu saçma buldu:) Ben de baktım çok üzüldü, bide beğenmedi, komple o ana kadar kafamda ki kurguyu değiştirdim ve kızın ölümünü haklı gerekçelere dayandırdan yeni bir kurgu yaptım :)

Roman bitti ama kimse tatmin olmadı, yine unutmadığım yorumlardan biri Beril'den geldi, Selin ile Ahmet bey neden sevişmediler dedi:))

Bunun üstüne ikinci bölümü yazmaya başladım, mantık aynı, yazıyorum gönderiyorum, okunuyor, bir kaç saat sonra ben yeni bölümler yazıyorum, gönderiyorum.

Ancak, bu arada romanın içinde bazı sözcükler, ".................", açık ve de üstelik seçik bulundu ve beni cember.net yönetimine şikaye ettiler:)

cember yönetimi de bu bölümleri mümkünse gece yayınlamamı rica etti, ben de kızdım (cember.net'e değil tabi, oradaki iki üç sözcüğü munzur bulup takılanlara), bütün romanı, sanırım GİZ-2'nin son 10 bölümünü 2 3 saatte yazdım ve bitirir bitirmez kendi web siteme koydum. GİZ-2'yi cember'de yayınlamadım.

GİZ-2 oldukça iyi bir sonla bitti, bir çok arkadaşım okudu, yorumladı, onların da düşünsel emeği var, özetle toplamda sanırım 3 4 günde GİZ-1 ve GİZ-2 yazıldı. Bu kadar kısa zamanda yazılan bir denemede de çok hata olacaktır dimi:)

Bu arada, bu yazıyı yazmamı sağlayan sevgilİ Sema'ya çok teşekkür ediyorum. Benim açımdan güzel bir nostalji oldu.

Sevgilerimle,
03.10.2006 14.22