10 Temmuz 2010 Cumartesi

COŞKU'nun hikayesi

Giz roman denememden sonra bugüne kadar tekrar bir deneme yazmayı hiç düşünmedim, bugün Ebru arkadaşımla sohbet ederken, "Giz romanını nasıl yazdığını okudum, ikinci roman ne zaman gelecek" dedi, ben de bunu hiç düşünmediğimi söylerken, çok hoşuma giden bir şey söyledi, "ilkini çok heyecanlı bulup okumuştum, yenisi kesin bundan daha iyi olur."


Acaba yapabilirmiyim diye düşünmeye başladım. Belki GİZ'i nasıl yazdığımı anlatan yazımı okuyanlar anımsayacak, GİZ'i çok hevesle yazmamın ana nedenlerinden bir tanesi, bölüm bölüm yazıyordum, interaktif bir şekilde cember.net forumlarına gönderiyordum, sonra okuyanların yorumunu alıyordum, sonraki bölümde o yorumlara da yer vererek kurguyu geliştiriyordum. Bu bana daha yaratıcı geldiği gibi, diğer taraftan oyun gibi geliyordu.

Şimdi artık yazdıklarımı cember.net'te yayınlamak yerine, acaba aynı mantıkla web sitemde yapabilirmiyim diye düşünmeye başladım. Bölüm, bölüm yazıp yayınlasam nasıl olur acaba?

Tabi bir diğer zorlukta konu seçimi, aslında insanın aklına seksen çeşit senaryo geliyor ama aklınıza gelenlerin büyük bölümü okurken etkilendiğiniz roman veya seyrettiğiniz filmlerin bir karışımı oluyor.

Biz bir de eleştiri yapmayı çok severiz biliyorsunuz. ben GİZ'i yazarken, bazı arkadaşlarım Amerikan Polisiye filmlerinden çalmışsın bu düşünceyi diye eleştirmişti. Etkilendiğim doğrudur ama hikaye ve kurgu gerçekten son derece spontaneydi.

Bu akşam vakit bulabilirsem başlayacağım, Ebru'ya söz verdim yazacağıma ve eğer güzel bir şey çıkarabilirsem ortaya bunda Ebru'nun payı çok olacak.

GİZ'de sevgili arkadaşım SelmaAsker'in payı çok fazlaydı, anladığım kadarıyla benim romanlarım birilerinin beni dürtmesi veya motive etmesi ile başlıyor, umarım yeni çalışmam da en az GİZ kadar sevilir ve başarılı olur.

Sevgilerimle,
Haluk
16.11.2006 23:45