9 Temmuz 2010 Cuma

Ne arıyoruz?

Ne arıyoruz?


Bu soruyu kime sorsanız hemen yanıtlayamaz, çünkü genelde aradığımızın ne olduğunu kendimiz de bilmiyoruz.

Sevgi arayanlarımız çoğunlukta, aşk arayan da çok, iş arayan, huzur arayan, sevgili arayan, bu liste böyle sürer gider..

Peki, güzel arama nasıl yapılır?

Mesela iş arayan birisi ne yapar? Eğer olanağı varsa İnternet üzerinden Kafa Avcıları (Head Hunter) dediğimiz siteleri, kariyer.net, secretcv.com tarzı yerlere özgeçmişlerini gönderir, hafta sonları çıkan gazetelerin insan kaynakları eklerini takip eder, buralara özgeçmiş gönderir, veya ne bileyim en yakın arkadaşlarına özgeçmiş gönderir ve yardım ister falan, yani bir ÇABA gösterir. Bilir ki, iş oturduğu yerde asla kendine gelmeyecektir.

Huzur arayan ne yapar? Gider bir deniz kenarına oturur, kulağına mp3 player'ını alır, ufuk çizgisini, denizi, martıları seyreder huzur bulur veya evinde ailesi, eşi ile varsa bebeği ile oynar, yatar, dinlenir ve ne kadar huzur içinde olduğunu düşünür, sonuçta huzur veren herkes için farklı bir ortam veya kişiler olabilir.

Peki aşk ve sevgi arayan ne yapar?

İşte asıl benim değinmek istediğim nokta burası. Aşk ve Sevgi arayan hiçbir şey yapmaz, çünkü onda farklı bir söylem vardır, nedir o, AŞK aranmaz, aşk gelir seni bulur.

Allah allah, nasıl bir şeymiş bu aşk'ta, ben hiç bir şey yapmazken gelip beni bulacak.

MSN'de sohbet ettiğim dostlarım, arkadaşlarım var, burada bayanlardan bahsediyorum çünkü inanın ben hiç bir erkek arkadaşımın bugüne kadar delicesine AŞK istiyorum AŞK dediğini duymadım. Neyse sohbetlerde konu dönüyor dolaşıyor aynı yere geliyor;

.... ADAM gibi ADAM yok, nerede o eski aşklar, zaman değişti,kimse aşk / sevgi istemiyor, aşka kimse önem vermiyor, .....

İyi de, aşk bu insanları nerede bulacak? Evinizde oturduğunuz yerden iki tane web sitesine girip, MSN'de iletişim kurarsanız aşk ve sevgi size nasıl ulaşacak, ulaşan bir şeylerin olacağı kesin ama onun adının aşk ve sevgi olmadığını düşünüyorum.

Biz sadece istiyoruz, istediğimizi yapmak içinse çaba göstermeyi sevmiyoruz. İstiyoruz ki biz çok çaba harcamadan istediklerimiz olsun. İşe giren hemen yükselmeyi bekliyor, işe müracaat eden, anında işe alınmayı planlıyor, onu bekliyorlar ya.

Bir de tabi bulduğu aşkı ve sevgiyi kaçıranlar var, değerini anlamayanlar, onlar apayrı bir konu.

Bir şey istiyorsak mücadele etmeli, emek vermeli, çabalamalıyız. Sosyal yaşantımızda bize ayak uyduracak, bizi mutlu edecek, yanında huzur bulacağınız kişiyi bulmak elbette ki kolay değil, olmamalı da. Yoksa yaşam ve mutluluk çok kolay olurdu.

Ne aradığımızı bilmeli ve onun için mücadele etmeliyiz. Bence bugün bir çok sevgi ve belki aşk, bu yüzden çok çabuk bitiyor. Her şeye başlaması kolaydır, önemli olan sürekliliği sağlamaktır, bugün boşanma oranlarının artması ve bu oranda gençlerin payının çok yüksek olmasında ki ana neden bu değilmidir?

Deneyelim olmazsa boşanırız maalesef artık Türkiye'nin bugün iç dinamiklerinden biri olmuştur. Emek verilmeden, çaba gösterilmeden, bulduğumuzla yetinilen bir kriter haline gelmiştir.

Ben hala aradığımızı bulmalıyız diyorum, ha bulana kadar idare edecek bir şeyler arıyorsak, bu da biraz karşınızdaki ile ilgili, eğer o da sizin gibi düşünüyor ise sorun yok DEVAM, ama siz gelip geçici, o sizi bulduğuna inanıyorsa, ona bir iyilik yapın ve onun hayatından çıkın.

Sevgilerimle