9 Temmuz 2010 Cuma

Check-up

Türkçeyi kullanmak için özel itina göstersem de bazı kelimeler artık o kadar oturmuş ki, onun dışında bir şey kullanıdğınızda sanki aynı anlama gelmiyor. Bunlardan birisi de " check-up ". Sağlık taramasıi mı desem, sağlık kontrolü mü desem bilemedim, en sonunda yine check-up olarak kullanmayı uygun gördüm. Ayrıca, zaten yazımın konusu türkçeleşmiş kelimler değil.


Ben her sene düzenli check-up yaptıranlardanım, her sene dünya kadar parayı eğlenceye, tatile ayırırken, nedense kendimize ve check-up'lara pek bütçe ayıramayan insanlar olduğumuzu düşünüyorum. Halbuki öyle çok pahalı bir şey de değil. Ancak sanırım kendimize itiraf edemediğimiz bir başka gerçek, ya bir şey çıkarsa korkusu.

Bu korkuyu duymayan olduğunu zannetmiyorum, dediğim gibi senede bir kere de olsa check-up yaptırma gibi bir alışkanlık oluştu, ama o check-up sonuçlarını öğrenmeye gidişim konusunda rahat olma alışkanlığı hiç olmadı.

Düşünün, size göre hiç bir rahatsızlığınız yok, kendinizi çok iyi hissediyorsunuz, ve hadi bakayım bir check-up yaptırayım diyorsunuz ve check-up yaptırıyorsunuz. Sonra, işte sonrası bir muamma. Sonuçlar doktorun elinde, tahlil sonuçlarını inceliyor, ciddi ciddi inceliyor, sizin dikkatiniz tamamen doktorun yüzüne, mimiklerine odaklanmış durumda, neden?

Çünkü, onun o anda size söyleyebileceği bir negatif şey, o saniyeden sonra sizin yaşamınızı değiştirecek olabilir, bilmediğiniz, fark etmediğiniz bir şey sizin yaşamınızda bambaşka bir dönem açabilir. Veya, o kadar sağlıklı çıkarsınız ki, sevincinizi gizleyemzsiniz. Hatta hani EVET, EVET, budur tavrıyla ağzınız bir karış gülümseyerek çıkarsınız.

İşte hayat bu kadar garip, o check-up sonuçlarını tahlil etmek doktor için 5 dakika sürer ama o sürede sizin bütün hayatınız o doktorun yapacağı 5 dakikalık yoruma bağlıdır.

Çevrenizde de mutlaka yaşamışsınızdır, benim mesela çok sevdiğim bir arkadaşım da yaşadım bunu, mangal, rakı, sigara, eğlence, tam bir keyif adamı, mutluluk dağıtan ve mıtlu olan birisi, eşinin zoruyla check-up yaptırdı, sonuçta en kısa zamanda bypass ameliyatı olması gerektiği çıktı, söylenen bir süre daha böyle gitseydi, kalp krizi geçireceği idi. By-pass ameliyatını oldu, sağlıklı bir şekilde yaşamına devam ediyor senelerdir, ha o alışkanlıklarından vazgeçti mi, hayır ama düzene soktu, ayrıca düzenli check-up'larını yaptırıyor artık.

Diyeceğim, check-up'tan korkmayın, geç kalmaktan korkun, erken teşhis kadar önemli bir şey yok, bırakın kendinizi saklamayı, vücudunuza verdiğiniz zararı asla başka türlü anlama şansınız yok, vermiş olduğunuz bir zarar yoksa hayata daha bir keyifle sarılırsınız, varsa da en azından önlem alam şansınız olur.

Bu arada ben bugün gidip check-up sonuçlarını aynı heyecanla doktorumdan dinledim, Allaha Şükür, hiç bri sorunum çıkmadı, keyfim de çok yerine geldi.

Sevgilerimle,
Haluk
12.08.2009 13:30