9 Temmuz 2010 Cuma

Dekolte ...

Bugün hepimizin dilinde olan bir kelime. Biraz erotizm, biraz heyecan, biraz cinsellik çağrıştırıyor, bende çağrıştırdığı diğer bir kelime ise estetik.


Dekolte hakkında yazı yazmaya geçen hafta karar vermiştim, ancak fırsatım olmadı bir türlü. Nereden geldi aklıma derseniz, geçtiğimiz Pazar günü Pınar ile Ortaköy’de müdavimi olduğumuz Cheesecake’de kemiklerimizi ısıtırken (anımsayacaksınız muhteşem bir güneş vardı) önümüzden geçen insanları seyrederken konuştuğumuz bir konuyla bağlantılı aklıma geldi.

Ben onu beklerken, önümden mini etekli, ince sivri topuklu ve oldukça dekolte kıyafetli iki genç kızın geçtiğinden ve herkesin nasıl baktığından bahsettim. Bu kadar kalabalık bir ortama bu kıyafetle geliyorsanız amaç nedir gibi bir konu hakkında kendi kendimize tartışmaya başladık. Öyle ya, dekoltenin bir tanımı yoktu, kuralları yoktu. İsteyen ve yakıştığını düşünen herkes istediğini giyebilirdi. Buraya kadar hem fikirdik. O zaman ben bu konuda biraz araştırma yapıp yazı yazacağım dedim ama kısmet bir hafta sonrasınaymış.

Google’da dekolte yazdığımda neler geldiğine bakayım dedim. Öyle ya, araştırıp yazacaktım ve tabi kendi görüşlerimi ortaya koymadan, önce Internet kütüphanesinde neler varmış, onlara bakayım dedim.

Tabi sadece “dekolte” yazınca şok geçiriyorsunuz, neredeyse ilk 100 sırada ne kadar seks ve cinsel site varsa karşınıza geliyor, bunun yanlış bir araştırma olduğunu anlayınca ilave kelimeler koyuyorsunuz. Sonraki denemem “dekolte nedir” oldu.
- Doğa başımızdan eksik etmesin: :))))
- Eski dişiler için babydoll ile aynı anlamı taşıyan kısa askılı mini gecelik genelde saten yada tül kumaştan olur.
- Dişilerin giydiği elbiselerin iç gıcıklayıcı erkekleri azdıran

Bunun da olmadığını görünce kelimeler üretmeye devam ettim. Amacım dekoltenin bir tanımını alabilmek, bulabilmek ve nedir’i tanımlayabilecek bir tanım buluyorum sonunda

- Bireyler tarafından vücudun herhangi bir kısmının açık bırakılmak üzere bir seksapel kazandırılma kaygısının genel sonucu

Bu tanımı beğendim, tarafsız gibi gözükse de sonunda biraz kaygı falan demiş ama konu esasında vücudun bir bölümünün açık olması sanırım bizim üzerinde konuşacağımız konu. Bu arada bir başka kelime daha gündeme geldi, aynen derin devlet gibi “ derin dekolte “. Bakın ekşi sözlükte onun için muhteşem bir tarif var.
- Ucuz görünmenin aksine son derece şık ve zarif görünen, her bayanın kendisine güvenipte kullanamayacağı kadar açık dekoltedir, ayrıca her hatun giyemeyeceği için giyene de laf etmek adetten gelir, giydikten sonra çekiştirme yada sürekli kontrol etme gibi garip davranışlar sergileyen hatunların kesinlikle kullanmaması tavsiye edilir. birde dekolteyle ucuzluğu karıştıran hatunların uzak durması gereken stildir. cesur dekolte vermek yerine maymuna da dönebilirler

Muhteşem bir yorum, sonuna kadar katılıyorum. Şimdi kendi görüşlerimi söyleyebilirim artık.

Önce dekolte, daha öncede bahsettik, vücudun bir bölümünün açık bırakılmasıysa, dekolteyi yaratan kişi, neresini açıkta bırakmak istediğine karar veriyordur diye düşünüyorum. Affınıza sığınarak kürdan gibi bacakları olan bir hanım arkadaşım, sanırım çok mini bir etek giymeyecektir, veya minicik göğüsleri olan bir hanım tutup çok müthiş bir göğüs dekolte tercih etmeyecektir, yani tercih edebilir tabi ki ama genelden bahsediyoruz, kendisiyle barışık insanlardan değil. Kendisiyle barışık insanlar bu konumuzun tamamen dışında. Onlar zaten umursamıyor ve kedilerine sonuna kadar katılıyorum.

Demek ki dekolte öncelikle bir yerinizin açık kalmasıyla mümkün. Peki, gerçekten kim bir yerini neden açık bırakmak istesin? Güzelliğine inandığı şey için değil mi. Yani vücuduna bakan bir kadın, vücudunda kendince en beğendiği yeri veya yerleri neresiyse ona göre kıyafet seçimi yapmaz mı ve bu çok doğal değil mi?

Kaç tane kadın, ben bu kıyafeti giydiğim zaman bütün erkekler bana bakar ve çok mutlu olurum diye düşünür? Veya düşünse bile bu beğeniyi onlardan duymaya gereksinmesi mi vardır? Burada bütün kadınların vardır diyen yorumlar olabilir, ancak bahsettiğim dışarıya çıktığında bütün erkeklerden bunu bekler gibi bir yorum getirmek doğru olmaz sanırım.

Sonuçta dekolteyi giydiğinde, aynaya bakar kadın, kocaman göbeği ortaya çıkıyorsa giymez ama beğendiği nokta veya noktalarını ortaya çıkaran kıyafeti giyer ve ilk gördüğünde kararını verir, hiçte bunu erkekler görse ne der diye düşünmez. Beğendikten sonra kalanlar ayrıntıdır. Omuzu güzelse omuzu açık, göğüsleri güzelse derin göğüs dekoltesi, göbeği, sırtı, bacakları güzelse onları ortaya çıkaracak şeyler tercih eder. Önce kendisi beğenir.

Peki, giydi, ama ne zaman? İşte bizlerin sanırım takıldığı nokta burası. Bir gece kıyafetinde gördüğünüz dekolteyle, sabah kahvaltısında ki dekolte arasında fark var mı, yok mu?

Bence sıkıntı burada başlıyor. Dekoltenin yeri ne zaman? Bir iş yerine giden hanım arkadaşlarımızın, göğüslerinin yarısını ortaya çıkaran bir kıyafeti doğru tercih midir?

İşte burada kadınlar ile erkekler ayrılıyor.

Kadınlar diyor ki; kardeşim ben bununla rahat ediyorum, kimseye de zarar vermiyorum, neden bakıyorsunuz, çünkü açsınız, çünkü görmemişsiniz, çünkü cinselliği bilmiyor ve birazcık göğüslerin gözükmesinden bile rahatsız oluyorsunuz. Bakmazsan görmezsin ve rahatsız olmazsın. Ben sen bana bakacaksın diye sürekli kapalı mı giyinmek zorunda mıyım?

Erkekler diyor ki; burası bir iş yeri, sürekli gözlerimiz yerde değil, sen benim göz hizamdasın, konuşurken sana bakıyorum, dekolteni görmemem mümkün değil, bunu engelleme şansım da yok. Seninle konuşurken etrafa mı bakmalıyım? Ha etkilenme diyorsan, o mümkün değil ki.

Evet belki aynısı değil ama konuşsanız benzeri şeyleri duyacaksınız.

O zaman ben biraz bilimsel bir örnek koyayım.

Desmond Morris’in İnsanat Bahçesi kitabında (yanılmıyorsam) bir yerde 3000 denek üzerinde yapılan bir çalışmadan bahsediliyordu. 3000 tane erkek-kadın konuşmuşlar ve bir yerde izlemişler. Sonuçlar şaşırtıcı; erkek bir günde 300 kez seks, kadın ise sadece 6 kez evet sadece ALTI kez seks düşünüyormuş.

Sonuç, dekolte benim için estetiktir. Estetik olmayan dekolte karşısındaki insanları rahatsız eder. Dekoltenin insanların zayıf, şişman, uzun, kısa ve yaşla ilgisi olmadığını düşünüyorum. Kendinize yakıştırmanız tabi ki önemli, kendinizle barışık olup insanların beğenisi veya beğenmemezliği sizin için önemli olmayabilir ama toplumu kesinlikle göz ardı etmemeliyiz.

Benim açımdan birlikte olduğum kişinin önce kendisinin beğenmesi, sonra da benim beğendiğimi bilmesi önemli. Dekolteyi kendisi ve benim için giydiğini bildiğim sürece beni rahatsız etmez. Ayrıca belirtmeliyim, dekolteden asla kaçmam, giyen insan varsa ve beğenmişsem bakmaktan da çekinmem, yakıştığı için baktığımı bilirim.

Ortaköy’de bu konuda çok fazlaca gözlemleme şansım oluyor. Sabahını, öğlenini, akşam üstünü, akşamını ve gecesini yaşıyorum Ortaköy’ün. Sabah kahvaltısında mini etekli de görüyorum, barında gece kıyafetlisini de. Tarafsız gözle baktığımı düşünüyorum J

Sevgilerimle,

14.04.2007 10:20