10 Temmuz 2010 Cumartesi

İtalya turu

11 Ağustos - 19 Ağustos İTALYA GEZİSİ - 11 Ağustos Pazartesi sabah 10:30'da çıktığımız İtalya gezisinden 18 Ağustos Pazartesi akşamı 23:00 gibi döndük. Oldukça yoğun ve yorucu ama bir o kadarda keyifli bir tatil oldu.

Venedik'e 11 Ağustos öğlen gibi indik ve otelimize yerleştik. İki gün boyunca Venedik sokaklarında gezdik, son gün ayrılmadan da Lido adasına gittik. 13 Ağustos sabahı tren ile yarım saatlik bir mesafede bulunan Padova'ya geçtik. Orayı gezdikten sonra Europcar'dan bir araba kiraladık ve önce Vicenza, daha sonra Verona'yı gezdik. Kalacak yer olarak Verona'mı yoksa yarım saat mesafedeki Garda Gölü'mü derken kendimizi Garda Gölü'nün kenarında bulduk. Gece Garda Gölü kenarında bir otelde kaldık.

Sabah erkenden yola çıktık ve 3.5 saat geze geze deniz kenarına Viareggio'ya indik. Orada denize girdikten sonra Puccini'nin meşhur ettiği daha sonra da adını verdiği Torra del Lago Puccini - Puccini Gölü'ne indik. Puccini'nin yaşadığı evi gezdikten sonra soluğu Piza Kulesi'nde aldık. Kitaplarda gördüğümüz Pisa Kulesi'nin muhteşem olduğunu itiraf etmeliyim, daha sonra hemen yanında bulunan Lucca'ya geçtik, orayı da gezdikten sonra Floransa'ya saat 21:00 gibi geldik ve hemen bir otel aramaya başladık. Son derece uygun ve ihtişamlı bir otel bulduk. Gece geç saatlere kadar Floransa'yı gezdik.

Yolumuz uzun ve görmek istediğimiz çok yer olduğundan dolayı sabah erkenden kalkıp Floransa'nın gündüz görülmesi gereken yerlerini gezdik ve Siena'ya doğru yol aldık. Ancak Siena'ya gelirken okuduğumuz rehberde bahsedilen Monterriggioni'ye de uğrayalım dedik, Toscana'nın en güzel şaraplarından birisini yapan bu minik sevimi yerden şaraplarımızı aldıktan sonra Siena'ya vardık. Orada bizi bir sürpriz bekliyordu, bardaktan boşanırcasına yağan yağmurdan dolayı çok fazla gezemedik ve tekrar deniz kenarına doğru inmeye karar verip Orbetelle'ye vardık.

Minicik bir yer olan Orbetelle'de yer bulamayınca arabayı parka çekip içinde uyuduk ve sabah plajlarına oradan da yine rehber kitapçığımızda mutlaka görün dedikleri Monte Argentario'ya geçtik. Bu arada şunu belirtmeliyim, Orbetelle tam bir minik Bodrum :)

Sonraki durağımız Roma oldu, önce otelimizi bulup yerleştik, sonra kiraladığımız arabayı teslim ettik ve iki günü Roma'yı gezerek geçirdik.

18 Ağustos Pazartesi sabahı da erkenden kalkıp hem San Pietro - Vatikan'ı hem de Vatikan Müzesi'ni gezip aynı akşam 23:00 gibi İstanbul'a, evimize döndük.

Bu kısa sayılabilecek anlatımdan sonra aşağıya bahsettiğim yerler ile ilgili hazırladığım fotoğraf albümünü sunuyorum. Aslında toplamda 1500'e yakın fotoğraf çekmişiz ancak benim biraz acemiliğme gelip, yeni aldığım kameramla çözünürlülüğü maalesef düşüğe ayarlamışım, o yüzden fotoğraflar maalesef istediğim kalitede olmadı, yanımda emektarımı da götürmüştüm, onunla çektiklerimle arasındaki farkları anlayacaksınız. Önemli olan sizlere biraz bilgi ve görüntü aktarabilmek, o yüzden fotoğraflardaki kaliteye çok fazla önem vermeyin lütfen.

Biz bu gezide 18 durak yapmışız, yani size aşağıda 18 albüm sunuyorum. Dört tanesi oldukça yoğun Venedik, Floransa, Roma ve Vatikan Müzesi. Hepsine birden bir günde bakabileceğinizi sanmıyorum, sıkılırsınız, ara ara girip bakmanızı tavsiye ederim :)

Bu yerler ile ilgili detaylı seyahat planlarını da hazırlayacağım. En azından böyle bir tur olmasa bile yakınını yapmayı düşünen arkadaşlarım o bilgilerden faydalanabilir.

Sizlere keyili bir İtalya seyri diliyorum.