10 Temmuz 2010 Cumartesi

Geriye Dönüşler ....

Geriye dönüşler yaşayan ne çok kişi vardır çevremizde. Ben hep bu geri dönüşlerde ki nedenleri merak ederim.


Geri dönüşten kastım ne şöyle anlatayım. Bir kadın ve bir erkek tanışırlar, ortamları ne olursa olsun, sanal, reel, cafe, sokak, bar her neyse. Hoşlanırlar birbirlerinden, aralarında bir ilişki başlar, günden güne güzelleşen, birbirlerini iyi anladıklarını düşündükleri, heyecanlı bir birliktelik. Belki bir süre sonra en güzel iletişim dilllerinden biri olan cinselliğin de devreye girmesiyle bütünleşen bir aşk veya sevgi olur yaşanan. Zamanla birbirlerinin huylarını, davranış şekillerini, dürtülerini, kabullerini ve kabullenemediklerini öğrenirler. Bazıları özveriler ile çözülmektedir ancak bazıları aşırı özveriyi getirmeyi ve bunun karşısında da bencilliği yakalamaya başladığı zaman işler biraz ters gitmeye başlar ve zaman içinde yavaş yavaş kopmalar başlar, bir süre sonra da biter.

Artık kadın da erkek te özgürdür, hele karşılıklı alınan bir kararsa, her iki taraf ta ya üzülerek, ya sevinerek bu ilişkiyi tamamlar ve yaşama devam edilir. Bu arada yine bu insanların karşısına birileri çıkar, birileri ile birlikte olunur. Bir süre denenir ve belki aynı şeyler yaşanır tekrar.

Geri dönüş acaba bu birikimlerin bir sonucu mudur? Benim anlayamadığım bu. Yani beraberliği denediğin, katlanacağını düşündüğün şeylere katlanamadığın için, özveride bulunamayacağını düşündüğün için, belki aldatıldığın için ayrıldığın bir sevgiliyi insan neden tekrar hayatına almak ister?

Ben burada nedenlerden kendimce en önemlisini konuşmak istiyorum. EMEK kısmını. Üstte anlattığım ilişkileri yaşamak için emek sarf etmek gerekir, kazancın da o emeğin zaferidir zaten. Bir sonraki ilişkin veya ilişkilerinde de öyle, emeğin olmadığı hiç bir ilişki yürümez, uzun soluklu olmaz. Ancak, artık insanlarımız ya emek vermekten yoruldu, ya da verdikleri emeklerin karşılığını alamadıkları için emeğe inançlarını yitirdiler.

O yüzden daha önce emek verdiği ve kendince her şeyini bildiği eski bir ilişki ile, hiç bir şeyini bilmediği, her şeyin sonradan öğrenileceği, kapalı bir kutu olan yeni ilişkisini teraziye koyduğunda, eski ilişki kazanıyor. Sonra bu eski ilişki tekrar nasıl canlanabilir onun üzerinde kafa patlatmaya başlanıyor.

Bunlar tabi benim yorumlarım ve düşüncelerim, şahsi olarak bana sorsanız sen hiç geriye dönüş yaşadın mı diye, HAYIR yaşamadım diyebilirim, ama düşündüm mü, evet tabi düşündüğüm anlar oldu. Ancak şunu da düşündüm, benim ilişkimin daha iyi olabileceğini anlamak için, benim mutlaka kötü ilişkiler mi yaşamam gerekiyor. Eğer bir şeyleri yanlış yaptığımı biliyorsam bu geri dönüşü hem de başka ilişkiler yaşadıktan sonra tekrar gündeme getireceğime, o ilişkinin kendi dinamiği içinde neden düşünemiyoruz. Bunlar kolay değil tabi, belki yazması çok kolay, hatta konuşması ama yaşaması herhalde çok zor.

Ancak şunu da görüyorum, geri dönüş yaşanan ilişkilerde eğer bu geri dönüş iki taraftanda aynı istek ve arzuyla gelmemişse sonuç çok olumsuz oluyor ve eskiden kalan dostluk, arkadaşlık da ortadan kalkıyor.

Özetle, ben hep ileri bakılması gerektiğini savunanlardanım, sabırla sıkılmadan yeni ilişkilere yaklaşan, daha önceki yaşanmışlıklardan ders alarak ve emek vererek yaşanılması gerekenleri yaşamaya çalışmanın yanında olanlardanım. Hepsi aynı, bir süre sonra hepsi aynı oluyor, ne farkı var, en azından bildiğim birisi diyerek yeni ilişkilerden kaçmanın, eskiyi kurtarıp, insanı mutlu edeceğine inanmıyorum. Yanlış anlaşılmasın asla eski sevgililerine veya eşlerine geri dönüş yapanları eleştirmiyorum, en azından gözümün önünde mutlu KANKAMI görüyorum, bir çok güzel örnekte var, ama nedense genele baktığım da geri dönüşleri bir sevgi geri dönüşü değil, alışkanlık ve emekten kaçma dönüşü olarak görüyorum.

Sevgilerimle,
31/1/2006