9 Temmuz 2010 Cuma

Ruhu genç insanlar

Bugün MSN'imde daha önce bir kez sohbet ettiğim ama sonra fırsatım olmadığı için konuşamadığım bir nik gördüm, selamlaştık, sohbet etmeye başladık, kim tarafından sitem tavsiye edildi diye sordum Tülin abla dedi. Önce çağrışım yapmadı, sonra anımsadım, sitemi gezen ve görüşlerini aktaran 60 yaşlarında bir hanımefendi, o da bir başka arkadaşının tavsiyesi ile girmiş siteye, sağolsun, üşenmemiş hem kendini tanıtmış, hem beni MSN'e kaydetmiş.


Bayılıyorum böyle insanlara biliyormusunuz. Yaşı ne olursa olsun ruhu genç insanlara.

Benim babam 65 yaşında İnternet'e merak sardı ki sorarsanız ona kendisi bence teknolojik ürünler hayranı ama bugüne kadar merak sarmadı bu internete. Geçtiğimiz aylarda kendisine bir diz üstü bilgisayar aldı, inanın yok yok içinde:)) henüz öğrenme aşamasında ama azimlidir, kısa zamanda çözeceğine eminim.

Bu yazımın başlığını sohbet ettiğim arkadaşım Ayfer'den çaldım, RUHU GENÇ İNSANLAR. Ne kadar güzel değil mi, yaştan tamamen bağımsız, yaşama sıkı sıkı bağlı, yaptıklarından keyif alan, aldığı keyfide yine çevresiyle paylaşan insanlar.

Neden bizde sayılar bu kadar az, neden daha fazla değiliz, sanırım yaşam şartları insanları fazlasıyla hırpalıyor ve yıpratıyor diyeceksiniz. İyi de aynı şey bu ruhu genç insanlar içinde geçerli değil mi? Sanki bu insanların hiç mi sorunları yok, her şey onlar için dört dörtlük mü?

Bence sorun, içimizde, yaşam arzusunda, daha önce yazmıştım bir yazımda, içimizdeki çocukta. Bunun yaşam şartları ile ilgisi olsaydı, bugün gençlerin hepsi, yaşama yeni atılan herkesin çok mutlu olması gerekirdi. Ben mutsuzluk timsali, negatif enerji yüklü, yaşadıklarından ve yaptıklarından memnun olmayan, sevmeyen, sevdirmeyen bir sürü genç insan tanıyorum. Daha 30 yaşında hayata küsen insanlar görmüyormusunuz çevrenizde.

Bir powerpoint sunusunda görmüştüm, baba oğluna diyor ki; "senin kadar çabuk öğrenemezsem bana sabır göster". Evet, belki hızlı öğrenmiyorlar, belki gençler kadar oturup on parmak sohbet ederken, diğer taraftan oyun oynayıp, bir taraftan nette surf yapmıyorlar, ama en azından araştırıyorlar, inceliyorlar, zamanlarını geçiriyorlar ve eminim bir çoğumuzdan daha fazla şey öğreniyorlar.

Kendinize bir sorun veya test edin lütfen. Akşamları eve geldiğinizde, PC'nin aç düğmesine bastıktan sonra ne yapıyorsunuz? Windows açıldıktan sonra ilk ne yapıyoruz, kaçımız sadece internette surf yapmak ve değişik bilgiler edinmek için dolaşıyoruz, bir arkadaşımızdan gelen mailde yer alan bazı siteler dışında veya bir konuyu merak edip google'dan kelime araştırması yapmak dışında internette neler oluyor diye araştırıyoruz.

Kendimi örnek göstereyim, son 15 gündür sitem yüzünden oldukça çok dolaştığımı hariç tutuyorum, çünkü öncesinde böyle bir aktivitem yoktu. PC aç düğmesine basılır, Windows açılışı yapar, hemen ADSL bağlantısı kurulur, önce MSN açılır, sonra Outlook açılır, sonra üye olunan çöpçatan siteleri tek tek açılır, mesajlar kontrol edilir, sonra MSN'e dönülür ve sohbete başlanır. Arada maillerden gelen linkler varsa ilgi çekecek bir şeyse girilir ona bakılır. Sonuç; sadece sohbet odaklı bir iletişim.

Bir de oyun siteleri var tabi, okey, tavla gibi oyunlar oynayanların da durumu aslında Sohbet grubundan çok farklı değil, orada da amaç internetin bir diğer bağımllılığını yaratmak. Sabaha kadar okey oynayan arkadaşlarım var, bir taraftan MSN açık, diğer taraftan okey oynanıyor. Ancak, haksızlık etmiyeyim, azınlıkta erkekler, çoğunlukta kadınlar, şiir sitelerinin hepsini ezbere biliyorlar neredeyse.

Konu biraz dağıldı, sizleri de çok sıkmadan toparlıyorum.

Tülin hanım gibi, yaşı ne olursa olsun, ruhunu genç tutup, teknolojiye ayak uydurmaya çalışan, yaşamdan kopmayan, öğrenerek kendini geliştirmeye çalışan insanları seviyorum.

68 yaşında öldürülen hanımın yaptığını hepimiz yanlış bulsak bile (kendisini 35 yaşında tanıtması ve çöpçatan sitelerinde bu tarz ilişkilere girmesi) yine de o yaşta nette olabilmeyi düşünmek ve evine bir PC alıp teknolojinin nimetlerinden faydalanmayı düşünmeyi ben hala çok faydalı ve alkışlanacak bir durum olarak görüyorum. Bazı insanların bunu yanlış kullanması, genel düşünce yapımı değiştirmez....

Sevgilerimle...
8/11/2005 15:07