15 Temmuz 2010 Perşembe

Hazar ve Hazar .... yani iki HAZAR arası :)

LYS yazımı yazdıktan sonra aklıma Hazar'lar ile ilgili bir yazı yazmak geldi, öyle ya Hazar çok duyulmuş ve çok yaygın bir isim değil ve LYS yazısında iki tane Hazar geçiyor, bu hangi Hazar, öbürü hangi Hazar, aralarındaki bağ ne falan gibi ufakta olsa bir karmaşa olabilir :)

O yüzden ben de Hazar'ların hikayesini yazayım dedim.

Sene 1986, Netaş'ta işe başladım. Yoğun şekilde eğitimler devam ediyor, benden bir kaç ay sonra da bir grup mühendis daha işe alındı, aralarında Üner Yıldır var. Eğitimlere Kanada Ottawa'daki ana merkezde devam edileceği bilgisi geldikten sonra sırayla bizleri Kanada'ya Ottawa'ya göndermeye başladılar. Eylül sonu sıra bana geldi, ben de bu arada 1986 Temmuz'un da evlenmişim, taze damat, henüz iki aylık evliyken Ottawa'ya gönderildim. Orada bize bir apartman dairesi, araba tedarik ettiler.

Benden bir kaç ay sonra da Üner Ottawa'ya geldi, birlikte işe gitmeye ve çalışmaya ve zaman geçirmeye başladık. işte Kankam ile gerçek dostluğumuzun başladığı nokta o zamanlar. Neredeyse 24 saatimizi birlikte yaşadık. Kankam'ın da bir çocukluk aşkı var, Esin. Esin diyor başka bir şey demiyor. Esin aşağı, Esin yukarı. Ottawa'nın güzel kızları sevgili kankamın aklını başından alamadı.

Ben 1987 Mart sonunda Netaş'a döndüm, kankamdan benden bir kaç ay sonra döndü. Ve 1988 Kasım'ın da çocuğum dünyaya geldi, uzun uzun ne koyalım diye düşündük ve adını HAZAR koymaya karar  verdik, bu süreçte tabiki kankam da yanımdaydı hep. O da muradına ermiş ve Esin ile evlenmişti.

Hazar doğduktan sonra işlerimizin de yoğunluğu ile Üner ile çok sık görüşememeye başladık, 3 sene sonra da kankamın çocuğu dünyaya geldi, kankam da Esin ile konuştuklarını ve bir mahsuru yoksa onlar da çocuklarının adını Hazar koymak istediklerini söyledi. Ne mahsur olacak, bundan daha büyük bir keyif mi olacak dedik.

Şimdi ikisi de kocaman delikanlı, bizim Üner ile kurduğumuz ve neredeyse 25 yıla dayanan dostluğumuzun meyvaları onlar. 

Her iki Hazar içinde çok iyi bir gelecek olsun, mutlu olsunlar, sağlıklı olsunlar, bizlerin isteyeceği başka bir şey de yok zaten.

Sevgilerimle,
Haluk
15.07.2010 12:00