5 Temmuz 2011 Salı

Film önerisi - TRUST .....

Dün akşam bir film izledim, adı TRUST.

Başrollerde Clive Owen, Catherine Keener ve Jason Clarke oynuyor. Zaten oldum olası Clive Owen'ın bütün filmlerini seyretmeye çalışırım.

Filmden çok etkilendiğimi söylemeliyim. Konusu çok mu bilinmedik HAYIR ama işlenmesi, kurgulanması ve oyuncular muhteşem oynuyor.

Konusu; 13 yaşındaki kızlarının chat yolu ile cinsel taciz ve tecavüze uğrayan ailenin ve olayı yaşayan kızın yaşamı anlatılıyor. Film o kadar güzel kurgulanmış ve anlatılmış ki, bunun bizlerin çocuklarımızın başına gelemeyeceğini düşünmeniz imkansız.

Gelişen teknolojiden her zaman korkmuşumdur, ne kadar iyi ve paylaşan bir aile olursanız olun, teknoloji bizleri bir başka dünyaya taşıyor. Bunun ille çocuklarımızla da ilgisi olması gerekmiyor, eşimiz, sevgilimiz de benzer şekillerde etkilenebiliyor.

Bazı arkadaşlarımız teknolojiyi doğru ve düzgün kullanmak gibi görebilir bunu ama işin içinde insan varsa, hele ergenlik dönemindeki çocuklarımız varsa, çok daha fazla dikkat etmemiz gerek. Filmde birbirlerine oldukça sıkı bağlı ve hiç bir sorunları olmayan bir ailenin başına gelenleri izliyorsunuz.

Filmi bitirdikten sonra düşündüm, kızın yerine koydum kendimi, sonra annenin, sonra babanın. Hepsinin iç dünyası, algılayışı ve davranış farklı. Filmin en önemli öğretisinin aslında kız ile konuşan terapistten geldiğini düşündüm sonra. Bir yerde diyor ki terapist : " Her insanın bir an gelip düştüğü anlar olur, bu çocukken de, gençken de, olgun döneminizde de olabilir. Onu sevenlerin yapması gereken şey, bu gibi bir durumda elinden tutup kaldırmaktır. "

Kız perişan, anne perişan ama soğukkanlı, baba ise intikam peşinde....

Neyse, daha fazla anlatmayayım, bulabilirseniz alın mutlaka seyredin, o laptopları, telefonları ellerinden düşürmeyen çocuklarımızın teknolojik yaşamını mutlaka kontrol edin. Ben bunu film olarak seyrettim ama tüylerim ürperdi, benzerini yaşayan o kadar çok insan var ki etrafta ...

Sevgilerimle,
Haluk
05.07.2011 17:30