9 Temmuz 2010 Cuma

Ortaköy'de bir bar ...

Ortam loş, kalabalık, bangır bangır müzik sesi....


Bir masa, masada iki kişi...

Erkek 50 yaşlarında, saçları iyice kırlaşmış, son derece şık bir takım elbise giymiş, belli ki çalışan bir üst düzey veya patron, evli mi bekar mı belli değil, yüzüğü yok....

Kadın 20'li yaşlarda, en fazla 25, altında bir kot, üstünde dekolte bir bluz, hafif makyajlı, hoş gülen, konuşkan, sevimli bir kız...

Tahminler başlıyor etrafta, kimi paralı sevgili diyor, kimi sekreteri diyor, kimi diyor diyor.....

Bakanların, seyredenlerin gözlerinde hafif kıskançlık var, hatta hafif biraz hafif kaldı, kıskançlık tepelerde, gencecik kızın bu yaşlı erkekten hoşlanabilmesi mümkün olmadığı için, acaba erkek bu kızı nasıl kandırdı diye düşünülüyor ve zaten sohbet bu noktada ortak nokta buluyor...en fiyakalı ve fantezisel tahmin herkes tarafından kabul görüyor, patron ve sekreter ilişkisi....

Erkeğe bakıyorum, nasıl mutlu, tuttuğu eli öpüyor, avuç içlerini seviyor, yanaklarını kızın omzuna koyuyor, kafasını boynuna yaslıyor..

Kız sarılmış adama, sanki onu etrafında ki olumsuzluklardan korumak istermiş gibi..

Kızı kesmeye çalışan, bakışlarını yakalamaya çalışan erkek topluluğu var etrafta, yaşları 20 ile 50 arası...ama başaranını ben göremedim...

Erkek etrafına sevgiyle bakıyor, arkada bir erkek şarkıya katılıp yüksek sesle söylerse dönüp ona katıldığını göstererek gülümsüyor, halbuki şarkıya katılanın amacı kadının dikkatini çekebilmek, kendisine katılan erkeği umursamıyor bile....

Hem onları,hem etrafımı seyrediyorum, izliyorum, anlamaya çalışıyorum..

Medeni cesaretlerinden dolayı erkeği ve kadını içimden tebrik ediyorum..

Sonra...

Sonra kendime şu soruyu soruyorum...

Acaba 50 yaşında bir kadın, 25 yaşında bir erkekle bu bara gelse, aynı şekilde sarmaş dolaş otursa, erkeğin davrandığı gibi kadın davransa ne olurdu?

Veya diyorum ki...

Acaba çevrede bu durumu gözlemleyen, kadınla göz göze gelmeye çalışan erkekler, acaba aynı şekilde bu kadınla da göz göze gelebilmek için bir uğraş vereceklermiydi ve nasıl bir davranış sergiliyor olacaklardı?

Soruyorum, yanıtını kendime veriyorum ve susuyorum.....