27 Ağustos 2010 Cuma

Sıcağı sıcağına ... Türk Futbolundaki Başarısızlık ....

Sıcağı sıcağına yazmak istedim. Bugün 19:45'te Beşiktaş maçı ile başlayan Avrupa Ligi serüveni, Beşiktaş'ın tur atlaması, Trabzonspor, Galatasaray ve Fenerbahçe'nin lige veda etmeleri ile son buldu. BEŞ takımla başladığımız serüven İKİ tanımımızla devam edecek.

Öncelikle BEŞİKTAŞ'ı tebrik ediyorum. Zaten kimsenin şüphesi yoktu, burada alınan galibiyet yeterliydi ama onlar işi ciddiye aldı ve 4-0 gibi bir skorla gruplara kaldılar. Helal olsun. Yönetim - Teknik Direktör - Futbolcular ve Taraftarların tam uyumu ile de inşallah daha iyiye gidecekler. Kimse bu başarıyı küçümsemesin, burada iki, orada dört, toplamda altı gol. Beşiktaş bunu yaparken doğru işler yaptığını gösterdi. Yönetim yaptığı işler ile sınıfı geçmiştir. Tekrar tebrikler....

Galatasaray'lı olarak büyük bir üzüntü duyuyorum. Her ne kadar kötü oynasanız bile 90. dakikada size turu getirecek bir golün üstüne 1 dk sonra hem de 10 kişi oynayan bir takımdan gol yeme lüksünüz olamaz. Milyon Euro'lar alan oyuncuların, bu kadar şahsiyetsiz oynama lüksü yok. Koskoca bir doksan dakika ahh bu da kaçar mı dediğimiz bir tek pozisyon yok.

Neden? Herkes kendince nedenler bulabilir, oyunculara kızabilir, teknik direktöre kızabilir, yönetime kızabilir. Benim kızgınlığım öncelikle yönetime. Dünyanın neresinde Avrupa Liginde tamama / devam  maçına çıkan bir takıma hala transfer edilecek futbolcu aranır? Dünyanın hangi takımında Teknik Direktör balayı yapıyor diye sezon geç açılır? Dünyanın hangi takımında milyonlarca Euro alan oyuncularınızdan yabancıların hepsi sakatlanır?

Koskoca Galatasaray'ın ya tamam, ya devam dediği maçta Emre Çolak, Aydın Yılmaz kurtarıcı olarak alınıyor? Kewell nerede sakat, Pino sakat, Elano sakat. Yazık ... Şimdi anamızın ligine dönelim ve başlayalım oynamaya. Türkiye Ligi için milyon Euro'lar harcamaya gerek var mı? Adnan Sezgin hangi yabancı ve büyük oyuncuları transfer edecek ve hangi yabancı büyük oyuncular Türkiye Ligi ve Kupası dışında hedefi olmayan, Edirne'den öteye geçemeyecek bir takımda top oynamak ister?

Ben Frank Rejkard'a kızmıyorum, elindeki malzeme bu, o da bir şey yapamıyor, katamıyor, benim öfkem tamamen YÖNETİME. Bu kadar aciz nasıl olunur? Avrupa kupaları bitti, bir yöneticimiz 15 gündür Almanya'da, neymiş iki tane oyuncu alıp gelecekmiş. Ne yapacağız o iki oyuncuyla, şampiyon olacağız. Yazık gerçekten çok yazık. Toplamı Arda'nın sağ bacağı etmeyen bir takıma turu verdik, hem de göz göre göre felaket geliyorum dedi ama bunu kimse görmedi, Pardon !!!!!  Taraftar gördü ama Galatasaray Yönetimi görmedi, görse önlem alırdı. Alamadı ve 2010 - 2011 Avrupa rüyası bitti.

Fenerbahçe'de farklı değil. Bugüne kadar oynadığı son beş maçını LÜTFEN bir alıp seyredin, Manisa maçı hariç, normal şartlar altında Fenerbahçe'nin o maçlarda minimum 5 6 gol yemesi lazım. Ama futbol şansı üst düzeyde. Saydınız mı toplamda kaç tane golü Gökhan Gönül çizgiden veya girmek üzereyken çıkardı son beş maçta, veya altı pastan atılamayan golleri, Young Boys maçı, Paok maçı, Trabzon maçı .... Kaç milyon Euro transfer yaptı Fenerbahçe? Çok değil mi? Peki ne olacak o kadar harcanan para, karşılığı nasıl gelecek, annemizin liginden gelecek şampiyonluktan başka ne hedefleri kaldı, ha bir de Türkiye Kupası tabi ..

Trabzon'a sözüm yok, hem Liverpol'de hem burada mükemmel oynadılar, ezilmediler, nihayetinde çok üst düzey bir takımla oynadılar. En azından mücadele ettiler, gol attılar, pozisyon yarattılar. Helal olsun diyorum, futbolda yenmekte var yenilmekte, o yüzden Trabzonlu arkadaşlarımı tebrik ederim. Onların Liverpol'u eleyeceğini sanırım bir çoğumuz düşünmüyordu, öyle de oldu.

Bu sene Trabzonspor kesinlikle ilk ikiye oynayacaktır, bu açıkça görülmekte.

Sonuç, beş büyüğümüzden üçü gitti, kaldı ikisi. Bursaspor'un da grubu belli oldu, Manchester United, Valencia ve Glaskow Rangers. Bence diğer gruplara göre güzel bir kura oldu. Manchester birinci olur, sanırım Valencia ikinci ve Bursaspor üçüncü olabilir. Yeterki istesinler ve oynasınlar. ben bu konuda Bursa'nın çok sürprizlerle dolu olacağını düşünüyorum. Özellikle Bursa seyircisi eminim kendi sahalarında gelecek takımlara cehennemi yaşatacaktır.

Özetle, biz balık hafızalıyızdır!!!!! Bir iki hafta sonraki manşetleri görüyorum, bir kaç lig maçında bol gol, üç beş galibiyet üst üste, hop, her şey unutulur, o Avrupa'dan elenen takımımız, birden bize acayip, tutulamaz, muhteşem bir top oynayan takım oluverir. Bir iki derbide de birbirimizi kızdırırız, oldu da bitti maşallah. Haaaa ne zaman Ahhh be deriz, Bursa ve Beşiktaş maçlarını seyrederken. O zaman anımsarız, hakikaten bir de Avrupa Ligi vardı değil mi diye .....

Tekrar Beşiktaş ve Bursa'ya başarılar diliyorum, Trabzon'u tebrik ediyorum, ama Galatasaray ve Fenerbaçe'yi ayıplıyorum, Türk futboluna bu dönem hiç bir değer katmadıkları için.

Son söz olarak, Galatasaray Yönetimi ve Rejkard otursun maç kasetlerini izlesin, yarattıkları esere baksınlar, Milyonlarca taraftarı olan Galatasaray'ın ne hale geldiğini görsünler. Belki Galatasaray'lılık ruhu biraz öne çıkar da yapmaları gerekeni yaparlar....

Sevgilerimle,
Haluk
28.08.2010 02:00