9 Temmuz 2010 Cuma

Kadın mı seçiyor, Erkek mi?

Konuya aslında şöyle bakmak lazım, ERKEK gerçekten seçiyor mu? Açıkçası ben buna çok inanmıyorum, erkek bazı seçimler yapıyor bu doğru ama ilişkiler de seçimleri kadınların yaptığını ve akıllı kadınların da bunu erkek seçimi gibi gösterdiğini düşünüyorum.


Neden mi böyle düşünüyorum? Bir erkek, beraber olmak istediği kadını hangi kriterlere göre seçer? İstisnalar olsa dahi, genelleme yapacak olursak, sanırım öncelikle fiziksel görünüme bakar, boyu, kilosu, saçları, yüzü. Daha sonra yani o kişi ile sohbet edebilme şansı yakaladıktan sonra da, zekası, sosyalliği, davranış biçimleri ile de değerlendirmesini bitirir ve o kişi ile birlikte olup olmayacağına karar verir.

Ancak bu noktada, acaba kendi bu doğruları yaşarken ve kararını vermişken, seçmiş olduğu kadının da beklentilerini karşılamış mıdır, işte bunu çok iyi irdelediğini zannetmiyorum erkeğin. Kendisinin beğenmesini yeterli bulan erkek sayısının azımsanmyacak kadar çok olduğunu düşünüyorum.

Hadi diyelim beklentiler örtüştü, istek nereden geldiyse geldi ve birliktelik yaşanacak, nasıl bir birliktelik olacağına acaba erkek, kadını tanıdıktan sonra mı karar veriyor, yoksa kafasında zaten bir beraberlik modeli var, onu mu ilişkisine uyguluyor?

İşte ben burada, kafasında ki beraberliği uygulamaya yatkın erkek sayısını Türkiye’de fazlaca buluyorum, o yüzden seçimlerini yapan erkeklerin kendi kafasında ki ilişkilerini yaşamak istediğini, ancak seçtiği kadının buna uygun olmadığını gördüğünde ilişkisinde hayal kırıklığı yaşadığını düşünüyorum.

Burada kadın faktörü devreye giriyor, eğer erkeği sevmişse, bir çok kadın kendi özelliklerinden, kabiliyetlerinden ve kapasitesinden ödünler vererek bu erkeği yaşamına kabul ediyor, aslında her zaman “erkeği sevmişse” geçerli de olmayabilir, bir çok zaman da “yalnız kalmamak” için bu ilişkiyi yaşıyor olabilir.

Ancak hoşlanmayla başlayan ilişkinin ilerleyen boyutlarında, kadın eğer ayakları yere basan, ekonomik özgürlüğünü kazanmış, belli bir kariyere sahipse ve ne aradığını biliyorsa, bu tip erkekle ilgilenmiyor ve bunu erkeğin hayatından o kadar ustaca manevralarla çıkarak yapıyor ki, erkek rencide olmadığı gibi, kendisi bu ilişkiyi sonlandırdı sanıyor.

Özet, erkek için kadının zayıfını veya güçlüsünü seçiyor fikrine çok katılmıyoruum, seçimleri kadınlar yapıyor, zayıf olup çok güçlü gözüken kadınlar da var, güçlü olup çok zayıf olanlar da.

Bence kadınlar, erkekleri çözmüş durumda ve eğer bir kadın o erkeği istiyorsa ve o erkeğin ne istediğini anlamışsa, nasıl gözükmesi gerektiğini bilecek ve ona göre davranacaktır.

Sevgiler,
Haluk