9 Temmuz 2010 Cuma

Facebook Kıskançlığı

Yer Profilo Alışveriş Merkezi, günlerden 17 Şubat Salı, bizim bowling ligi son tur günümüz. Her zamanki gibi erken gelip bir şeyler yemek için yemek katında oturuyorum.


Hemen yan masamda iki genç var, erkek 25 26 yaşlarında, kız ise sanırım 23 24. Hararetli bir konuşma hatta tartışma içindeler, yüzüm onlara dönük olduğu için arada yüzlerini görüyorum. Ancak, onlar o kadar hararetli bir konuşma içindeleri ki, kimseyi görecek durumda değiller, kız daha sinirli, sesi daha yüksek çıkıyor, erkekse alttan almaya çalışan bir tutum içinde.

Merak ediyorum, ne oluyor acaba diye, konuşmalara dikkat kesiliyorum, konu Facebook.

Çocuğun “ bana neden güvenmiyorsun?” diye sorduğunu duyuyorum, kız hala sinirli “sen beni anlamak istemiyorsun” diyor, “ konu güven değil, sadece merak ediyorum, neden benim tanımadığım kızları listene kabul ediyorsun?”.

Arada duyabildiklerim bunlar, en sonunda çocuk ne dediyse kız da ipler kopuyor, kalkıyor, yan taraftaki sandalyesinden mantosunu giymeye başlıyor, çantasını eline alıyor, “tamam” diyor, “madem öyle, benim listemdeki kızları da yarın ayarlayayım sana, onları da kaydet listene, eksik kalmasın” diyor, yürümeye başlıyor, çocuk canı sıkın kalkıp kızı takip ediyor.

Konuyu bu kadar haliyle bile anlamak mümkün, çocuğun facebook’un da kayıtlı olan kızlar ve bu kızları tanımayan kızın, erkek arkadaşına tepkisi.

Peki doğal mı bu? Yani bir erkek sevgilisi var diye, bundan sonraki yaşamında facebook’a ekleyeceği arkadaşlarını, kız arkadaşının onayından mı geçirmeli, tabi tam tersi de geçerli, sevgilisi facebook’ta yer alan bir kızın eklediği veya ekleyeceği bütün erkeklerin onayını sevgilisi mi vermeli?

Ben oldum olası bunu anlayamamışımdır, benim cep telefonum bana ait, benim MSN’im bana ait, benim e-mailim bana ait. Sevgililerin bu cep telefonlarını kontrol etmeleri, MSN veya Facebook adres sorgulamalarının altında ne yatar acaba? Neden insanlar sevgililerinin özel hayatlarının bu kadar içlerine girmek isterler? Ve daha da komiği, bunu nasıl sevgi adına yaptıklarını düşünürler.

Benim sevgilim benden gizli bir şey yapmak istese, yapamaz mı? Ben cep telefonlarını, numaralarını, kişileri, mailleri kontrol etmeye başlarsam ne amaçla yapıyorum? Bir şey yakalamak için yapıyorsam zaten o ilişki bitmiştir. Neyi yakalamaya çalışacağım, o zaten yapmak istiyorsa ve yapacaksa ikinci bir cep telefonu almak, ikinci, üçüncü veya beşinci MNS adresi ve Facebook adresi almak o kadar zor değil, ben 24 saat sevgilimin polisliğini mi yapacağım?

Bu basit kıskançlıkları anlayamıyorum, sonra kızlar veya erkekler, ilişkiler zor, yürümüyor, neden yürümüyor deyip dert yanıyorlar. Ancak şu soruyu mutlaka kendilerine sormaları gerekiyor, NEDEN YÜRÜMÜYOR? Ben yürütmek için her şeyi yapıyor muyum?

Sevgilinizin sizin polisliğinize soyunması zaten bence başlı başına bir sorun, bu ancak ÖNCE kendine, SONRA karşısındaki kimseye güvenmeyen insanların yaşadığı bir durum. İçinizdeki korkuyu ve güvensizliği yenemediğiniz sürece bu duygu sizin her ilişkide mutsuz olmanıza neden olacaktır.

Bırakın karşınızdaki ne yapmak istiyorsa yapsın, eğer zaten siz serbest bıraktığınız da gerçekten bir şeyler yapıyorsa mutlaka hata yapacaktır. Onun sevgisini basit ve anlamsız kıskançlıklarla yok etmeyin, siz seviyorsanız ve güveniyorsanız, karşınızdaki insan bunu hissettikçe ve sevgisi devam ettiği sürece sizi asla suiistimal etmeyecektir, çünkü bilecektir ki, hatasının bedeli sizi kaybetmektir, bunu göze aldıysa zaten siz ne yaparsanız yapın, o ilişki bitmeye mahkûmdur.

Sevgilerimle,

Haluk

17.02.2009 23:50