9 Temmuz 2010 Cuma

Önyargı ...

böyle bir yazı yazamamın bugünlerde doğru olup olmadığını, yanlış değerlendirilip değerlendirilmeyeceğimi düşündüm, sonrasında eleştirilsem bile en azından anlatmak istediğimi anlatabileceğime inandım, o yüzden de sizinle paylaşmak istedim


konuyu siyasi açıdan ele almadığımı belirtmekle başlıyorum, lütfen bu konuda müsterih olun

yazımın konusu türban değil, belki onu anlatan bir anı olacak ama lütfen okuyun, biraz sindirmeye çalışın, sonra olumlu veya olumsuz eleştirebilirsiniz

1999 senesinde daha o zaman çok fazla MSN ile haşır neşir olmadığımız zamanlar, IRC, MIRC, ICQ ile sohbet ettiğimiz dönemler

IRC'nin turk.net üyelerinden birisiyim (1995 lerden beri) bir kaç üye ile başlayan ve sonra çığ gibi büyüyen bir sohbet sitesi

orada bir hanım arkadaşımız, müthiş güzel yazılar yazıyor, arada sohbetlere katılıyor, espriler yapıyor, biz de bu hanım ile biraz genel arada özelden de sohbet ediyoruz, ancak konuşulan konular genelde kadın-erkek ilişkileri ve genel konular

ancak bizim sohbetlerimizde ne bir fotoğraf gönderme var, ne özel konular yani sadece ad biliniyor, detay yok

bir gün özelden sohbet ederken, bu Marmara Üniversitesi türban eylemi sonrası, bana türban hakkında ne düşündüğümü sordu

ben de, çağdaş türk kadınına yakıştıramadığımdan başlayarak kendimce türban ve türban takan kadınlara karşı olan tavrımı ortaya koydum,

peki dedi, ben türbanlıyım dersem, benimle bundan sonra sohbet etmeyecek misin?

şok oldum o anda, hala bugün gibi anımsıyorum, yazdım, sildim, yazdım sildim, ne yazmam gerektiğine karar veremedim

çünkü, ben onu kafamda hep türbansız düşünmüştüm, o söylemese bile ben onu kafamda tamamen farklı hayal etmiştim, yazıları, fikirleri, konuşması, yakşaşımları

izin istedim o gün ve sohbete devam etmedim

akşam bütün gece düşündüm

eğer bu kişi, bana türban konusunda bir şey dememiş olsaydı, ben bugüne kadar onun genel yaşamda ki fikirlerini, yaklaşımlarını, açıklığını kabul etmemişmiydim, bunlardan dolayı onunla sohbeti sevmiyor muydum? türban takıyorum dediğinde değişen ne vardı?

sonra kendisini aradım ve yaptığım şey için özür diledim ve doğru davranmadığımı, önyargılı yaklaştığımı ve arzu ederse sohbete devam edebileceğimi söyledim, hatta mahsuru yoksa bu konuda dahi konuşmak istediğimi söyledim

kıssadan hisse, DİNİ sembol haline getiren ve bu anlamda türban takanlar hakkında inancım hala aynı, devlet katında türbanı hala anlamsız buluyorum, yakıştığına inanmıyorum ama dini inancı veya inanmışlığıyla takana da bir şey diyemiyorum

sevgi ve saygılarımla,
haluk
28.04.2007 19:02