9 Temmuz 2010 Cuma

Otizm ve Su ....

Aşağıdaki yazıyı okuyunca yaşadığım bir olayı sizler ile paylaşmak istedim.


Sanırım 2000 yılıydı, netten bir hanımla tanıştım, çok güzel sohbet etmeye başladık, bir süre sonra da doğal olarak özel yaşamlarımız devreye girdi.

O kadar pozitif bir yaklaşım içindeydi ki, sonradan anlattıklarıyla bu pozitifliğini o zaman hiç anlayamamıştım.

Otistik 5 yaşında bir oğlu vardı, eşi ile birlikte epeyce koşturmuşlar ve çeşitli tedavi ve okulları denemişlerdi, benim ingilizcem olunca da bana rica etti, ben de o zamanın olanakları ile internette otizm ile ilgili yerlere üye olmuş ve forumlardan topladığım bilgileri ona aktarmaya çalışmıştım.

Samimiyetimiz arttıkça aslında işin hiçte anlattığı gibi olmadığını, son 1 2 senedir eşinin mücadeleden vageçtiğini ve artık ne evi, ne çocuğunu umursamadığını öğrenimiştim, bu beni gerçekten çok üzmüştü.

Ve beklenen sonda gecikmedi, bir gün artık sona geldiklerini, eşinin evini terk ettiğini, kendisinin de oğlu ile birlikte Merisn'e annesinin yanına yerleşeceğini öğrendim, ve o gün ilk defa ağladığını öğrendim. Yalnız kalmanın değil, vazgeçilmenin hem oğlundan, hem kendisinden vazgeçlimesinin hüznünü yaşıyordu.

Taşındıktan sonra bağlantımız koptu, ama benim otizme ilgim bitmedi. Hep acaba ne yaptı diye düşündüm, bir kez bile gülse, gözlerini kaldırıp kendisine baksa mutluluktan ağlayan bir anneydi, umarım şimdi oğlu ve kendisi çok daha iyi ve mutludur.

Aşağıdaki maili okuyunca onu anımsadım, Allah sağlık ve mutluluk versin, zor ama asla vazgeçilmemeli.

Sevgilerimle,

Haluk


Dünya Otizm Farkındalık Ayı

2 Nisan, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratmak ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla, 2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından “Dünya Otizm Farkındalık Günü” (2nd April World Autism Awareness Day) olarak ilan edilmiştir. 2 Nisan’da başlayan “Otizm Farkındalık Ayı” çerçevesinde tüm dünyada otizmle ilgili araştırmaların teşvik edilmesi ve bilinirliğin artırılarak, erken teşhis ve tedavinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Otizm nedir?

* Günümüzde her 150 çocuktan birini etkileyerek, çocuklar arasında en hızlı yaygınlaşan nörolojik bozukluk olması ile dünya genelinde hızla yayılan bir hastalık olarak görülüyor…
* Dünyada bu yıl şeker, kanser ve AIDS dahil olmak üzere bir çok hastalıktan daha fazla sayıda otizm teşhisi alınması öngörülüyor..
* İstatistikler genetik temelli olduğunu gösteriyor. Çevresel faktörler de dahil olmak üzere, nedenlerinin bulunması için yoğun araştırmalar devam ediyor...
* Kesinlikle ülke, ırk, kültür ya da sosyo-ekonomik farklılık gözetmiyor…
* Bugün için bilinen en etkili tedavisi yoğun bireysel eğitim...