18 Haziran 2011 Cumartesi

İçimi karartan bir film : Gişe Memuru

Gişe Memuru filmini seyrederken bir soru takıldı kafama. Biz mi filmleri gerçekten çok karamsar yapıyoruz, yoksa filmde canladırılan karakterler, rolleri yaşayanlar mı çok karamsar bir yaşam sürüyorlar?

Film bitene kadar bir tek sahnesinde gülmüyorsunuz, tek bir sahne olmaz mı? Minicik bir espri koyulamaz mı senaryonun bir kısmına, filmde bir tane komik adam olmaz mı, bir kişi bütün film boyunca hiç gülmez mi?

Böyle karamsar bir film yapabilmek için oldukça uğraşmışlar diyeceğim. Tamam, canlandırılan karakterin, yani Gişe Memuru'nun işi çok zor, ailesi ile, babası ile, arkadaşları ile sorunları var, kız arkadaşı yok, bunalımda, bunların hepsine tamam, bunun da ötesinde Gişe Memur'luğunun da kolay bir meslek olmadığında sanırım herkes aynı fikirde.

Yine de bu bir film, bilmiyorum kurgulamak bu kadar zor muydu? İnanın içim karardı, çekimlerine, senaryonun gücüne, oyuncuların oynayışına bir şey demiyorum, başarılı veya değil, ama seyircinin 90 dakika bu kadar içini karartmak, bunu gerçekten anlamadım.

Sonra merak ettim, sinemalar.com'da 10 üzerinden 6.3 almış, toplam seyirci sayısı 16.000 olmuş.

İçinden o zaman kesin ödül almıştır bu film diyenler yanılmadılar, Antalya Altın Portakal'da 3 tane ödülü var, En iyi ilk film, Görüntü ve En iyi erkek oyuncu ödülü; ama seyirci sayısı 16.000'i geçmemiş işte.

Bilmiyorum seyredip farklı görüşte olanlar olabilir ama ben hiç beğenmedim, içimin bu kadar karardığı bir filmi de uzun zamandır seyretmedim, bu da benim şahsi görüşüm.

Sevgilerimle,
Haluk
18.06.2011 21:00