17 Haziran 2011 Cuma

Babalar Gününüz Kutlu olsun .......


Babalar Günü bu Pazar günü ( yan taraftaki güzel gülen adam benim BABAM :))

Hafta sonları genelde Internet ile pek haşır neşir olmadığımdan bugünden bu yazımı yazmak istedim.

Blogumda hiç Babalar Günü ile ilgili bir şey yazmamışım bugüne kadar, hatta merak edip nedir bu Babalar Günü, kim çıkarmış, ne zaman başlamış, gerçekten bir anlamı var mı diye de araştırmamışım.

Her zaman yaptığımı yaptım, bir numaralı yardımcı Vikipedi'ye sordum, " Nedir bu Babalar Günü hikayesi bana bir anlatsana " dedim. Anlattı, buyurun kısa başlıklarla size Babalar Günü'nün hikayesi. Hani kolay anlaşılsın diye maddeler halinde yazdım, bu da sunu gibi oldu ya neyse :))


  • Babalar Günü, sadece bizde değil, pek çok ülkede aynı anda yani her yılın Haziran'ın üçüncü Pazar'ın da kutlanıyor.
  • Anneler Günü kadar eski değil. 
  • Bazı tarihçilere göre Antik Roma'da kutlandığı belirtiliyor.
  • Bazı tarihçilere görede Batı Virginia'da John Dowdy'nin annesi öldükten sonra onun yerini alan babası için böyle bir kutlama istediği söyleniyor.
  • Babalar Günü ilk kez 19 Haziran 1910 senesinde Washington'un Spokane şehrinde kutlanıyor ve diğer eyaletlere yayılıyor.
  • Ve Babalar Günü, 1924 yılında ABD Başkanı Calvin Coolidge'in desteği, 1966 yılında ise o dönemin başkanı Lyndon Johnson tarafından bir bildiriyle kutlanmaya devam ediyor.
  • Katolikler ise olayı dini açıdan ele alıyor ve Hz. İsa'nın babası anısına St.Joseph günü adı altında babalarına armağan ediyorlar ( Mart ayının 19u ).

Evet, artık Babalar Gününün tarihçesini de biliyoruz, bundan sonraki adım tabi ki HEDİYE ÇILGINLIĞI.

Bir çok ülkede olduğu gibi bizim ülkemizde de artık bu özel günler bir Alış-Veriş manyaklığına dönüşüyor. Dükkanlar, dev Alış Veriş Merkezleri, Bankalar teknolojiyi de dibine kadar kullanarak milleti bu özel günlerde HEDİYE almaya zorluyor.

Zorluyor kelimesini özellikle seçtim,  ne kadar karşı olursanız olun, ne kadar bu tarz şeylerin sadece bir gün ile özetlenemeyeceğini düşünürseniz düşünün, o özel gün artık bir hediye almak durumunda kalıyorsunuz. Kimi bunun için çok para harcıyor, kimi kendi bütçesince, kimi de kendinden bir şeyler veriyor.

Ben bir BABAyım, oğlumun olanakları belli, ondan beni sevmesinden bir başka beklentim olamaz, onun bana en güzel hediyesi sağlıklı yaşamı ve yaşamda duracağı yerde düzgün, onurlu ve başarılı durabilmesidir.

Benim de bir BABAm var, benim yaşamımda olduğu, beni desteklediği, beni sevdiği ve koruduğu için onu çok seviyorum. Bugün bir noktalara gelebildiysem, onun bana verdiği önem, disiplin, başları ruhu ve ahlak ile geldim. Aile değerlerimi ondan öğrendim, ben babama hiç bir hediye veremem, verebildiysem eğer, benimle gururlanabilmişse eğer, benden daha mutlusu olamaz.

BABA olmak gerçekten zordur, biçilmiş rollere bürünürsünüz, sizden beklentiler farklıdır, bir ANNE KUCAĞINDAKİ sevgiyi veremezsiniz, hissettiremezsiniz. Koruma duygunuz çok gelişmiştir, Gelecek kaygıları yaşarsınız. Asla bir ANNE kadar yakın olamazsınız, o yüzden BABA otoriter olur, Disiplin babaya verilen bir görevdir. BABA serttir, ANNE yumuşatır, halbuki çocuklar bilmez ki o an, bu bir oyundur.

Ben BABAMI çok seviyorum, eminim hepiniz çok seviyorsunuz. BABASI hayatta olmayan arkadaşlarım da hüzünlenmesin, onların da BABALARI bugün onları izliyor, ille yanında olması gerekmiyor, çünkü ayrıldıkları sadece bu dünya, sevgileri hiç ayrılmadı onlardan.

Bütün Babaların ve Baba Adaylarının BABALAR GÜNÜ Kutlu olsun.

Sevgilerimle,
Haluk
17.06.2011 09:00