20 Temmuz 2011 Çarşamba

Kim bu Haluk İlhan?

Üç yüz küsur yazı yazmışım, beni tanıyarak okuyan, hiç tanımadan okuyan bir çok arkadaşım, okuyanım olmuş. Yine katıldığım sosyal medyada Haluk İlhan olarak tanıyan, seven arkadaşlarım var. Bu yazıyı da kendime ayırayım istedim, kim bu Haluk İlhan, biraz tanıyın istedim. Umarım beğenirsiniz.

25 Ekim 1959 Pazar günü sabaha karşı Balıkesir'de doğmuşum. Ben doğduğumda canım annem 19, biricik babam 21 yaşındaymış. Evlendiklerinde babam Balıkesir Havaüssünde asker, annem ev kızıymış. 5 Ekim 1958'de evlenmişler, bir sonraki Ekim'de ben dünyaya gelmişim. İsmim konusunda o zaman ailenin en büyüğü enişteme danışılmış, o da Haluk olsun demiş, ön adımı da dedemin adı olan Abdullah yapmışlar. Dolayısıyla 25 Ekim günü Abdullah Haluk İlhan dünyaya merhaba demiş.

26 Mart 1964'te kız kardeşim Sibel dünyaya geldi. Bu dönemden sonra babamın görev yeri Amasya Merzifon oldu. Benim büyüdükçe artan Teksas Tommiks merakım sonunda babamın bana okumayı öğretmesine neden oldu. Henüz 5 yaşındayken okumayı daha sonra da yavaş yavaş yazmayı öğrendim, bu yüzden de ilkokula 6 yaşında, hem de ikinci sınıftan başladım.

İlkokul 2, 3, 4 ve 5in yarısını Merzifon'da okudum. Bu sırada babam dışarıdan Ankara Hukuk Fakültesini bitiripte, Cumhuriyet Savcı Yardımcılığı stajı için İzmir'e tayin olunca ilkokul beşin geri kalan kısmını İzmir Güzelyalı ilkokulunda bitirdim. Daha sonra da İzmir Balçova'da Ortaokula başladım. Orta İkiye geçtiğimde babamın tayini Diyarbakır Lice'ye çkkınca Ortaokul 2 ve 3ü Lice Ortaokulunda bitirdim. Ancak Lice'de Lise olmadığı için, Lise 1 bu sefer Anneannemlerin yanında Balıkesir'de oldu. Lise 2'ye geçtiğimde babamın tayini bu kez Kocaeli Kandıra'ya çıktı.

Lise 2'yi Kandıra'da okudum, Lise 3'e geçtiğim 1975 yılında babam kazandığı bir sınav sonucu İngiltere'ye gidince beni Lise 3'e devam etmek için İstanbul Pendik Lisesine verdiler. Ancak o günün tehlikeli ortamı ve aile özlemi benim başarısız bir yarı dönemime mal olunca, okulu yarım bırakıp İngiltere'ye babamların yanına gittim. Döndükten sonra da Lise 3ü Kandıra'da tekrar okudum ve 1976 senesinde Kandıra Lisesinden mezun oldum. Üniversite sınavlarından da kontenjanla o yıl açılan Koceli Üniversitesi Elektrik Mühendisliğini kazandım.

1980 yılı Eylül ayında 21 yaşında Elektrik Mühendisi olarak mezun oldum. Ekim ayında hemen MUTLU Akü'de işe başladım ve 1 sene çalıştım, sonra SABA TV fabrikasına geçtim ve Araştırma Mühendisi olarak 1 sene çalıştım, oradan da DEMA RÖLE AŞ firmasında 1 sene çalıştım. Sonra 4 ay askerlik ve tekrar DEMA. Ama artık askerlikte tamamlanınca beklentilerim değişmişti, babam ile anlaşıp 6 aylığına Londra'ya dil kursuna gittim. İki seneye yakın kaldım. 1985  senesi ortalarında geri döndüm. 8 ay kadar AEG ETİ'de çalıştıktan sonra 1986 Mart ayında NETAŞ'a girdim.

Bu arada 1986 Temmuz ayında evlendim, Eylül sonu gibi Ottawa'ya görevli gönderildim ve Mart ayında döndüm, alındığım bölüme müdür olarak atandım. 7 Kasım 1988'de oğlum Hazar'ım dünyaya geldi. 12 sene Netaş'ta çalıştım. 1998 Temmuz'un da ayrıldım, kendi işimi yapayım dedim ama başarılı olamadım. Daha sonra sırayla hiç ara vermeden 5 yıl  Sağlık sektöründe Biobak / Bayer, 3 yıl Akaryakıt ve Digital Dünya sektöründe Saben / Digiboard, 3 yıl Akaryakıt ve Otomasyon sektöründe Scheidt & Bachmann şirketlerinde çalıştım.En son Eylül 2010 tarihinde girdiğim Medikal sektöründeki Labsan şirketinden 1 Temmuz 2011 itibariyle istifa ettim. Şu anda evimdeyim ve iş olanaklarını değerlendiriyorum.Unutmadan 2007 senesinde de emekli oldum :)

Bu dönemlerde babam savcılık görevine devam etti, sonra Adalet Bakanlığı Müfettişliği yaptı, ayrıldı Avukatlık yaptı ama sonra tekrar göreve döndü. Kayseri  Baş Savcılığı, İstanbul Baş Savcı Yardımcılığı, Şişli Baş Savcılığı yaptıktan sonra 2003 yılında Kadıköy Baş Savcılığından emekli oldu. Kız kardeşim Suudi Arabistan havayollarında 14 sene hosteslik yaptıktan sonra Kraliyet Havayollarında Uçuş Mühendisliği yapan Abdullah Aldulaijan ile evlendi ve hostesliği bıraktı. Tarık ve Lara adlarında iki tane aslanlar gibi yeğenim var.

2000 senesinde boşandım ve Kozyatağı'ndan Ortaköy'e taşındım. Oğlum Hazar Lise dönemini benimle birlikte okudu, önce  Sabancı Anadolu Lisesini bitirdi, sonra da Sabancı Üniversitesi Bilgisayar Bölümünü 25 Haziran 2011'de tamamlayarak Bilgisayar Mühendisi oldu. Şimdi de okulunda master programı kazandı ve onu tamamlayacak. Hayatımda gurur duyduğum en büyük şey oğlumun bu üstün başarısı oldu.

2000 senesinde Ortaköy'e yalnız başıma geldiğimde çevremde kimse yoktu, bütün arkadaş çevrem 14 yıllık evliliğimdi. Sosyal ağlar, çöpçatan siteleri ile bu dönemlerde tanıştım. Sonra hayatıma cember.net girdi, bir sürü güzel dost, arkadaş kazandım. Bugün hayatımda olsn bir çok kişiyi cember.net vasıtasıyla tanıdım. Birlikte çok güzel zamanlar geçirdik. Yine düzenlediğim bir tekne turunda da bugün hayatımda olmasından çok mutlu olduğum kişiyi, Pınar'ı sonra da oğlu Mert'i tanıdım. Beş yıla yakındır birlikte olduğum Pınar iile 14 Ekim 2006'da sevgili olduk ve hala sevgiliyiz. 

Genel hatlarıyla benim hayatım böyle, sıkı bir Galatasaray'lıyım, bir Ortaköy aşığıyım, 11 senedir burada yaşıyorum ve artık bir başka yerde yaşayamam diyorum. Bu oturduğum dördüncü kiralık evim ve hepsi birer ikişer sokaka arayla :) Yaşamdan zevk almayı seviyorum, genel olarak pozitif bir insanım. Beklentilerimi küçük tutup, olabildiğince mutlu olmaya gayret ediyorum. Sosyal medyalarda oldukça aktifim, bir çok arkadaşım var. Kardeşim olsa bu kadar seveceğim bir Kankam, kardeşten öte çok yakın üç beş dostum var.

Velhasıl kelam MUTLU ve KEYİFLİ yaşayan bir adamım ....

Sevgilerimle,
Haluk
20.07.2011 15:16