22 Temmuz 2011 Cuma

Down Sendrom'luların Cafesi : Gökkuşağı Cafe

Sabah kalktım, önce televizyonu, sonra bilgisayarımı açtım. İçeriden kahvemi aldım, sigaramı aldım, bir sigara yaktım, kahvemi yudumlayarak sevgili Friendfeed ve Facebook dostlarımla sohbete başlamak için gerekli her şeyi hazırladım.

Bu sırada NTV'de bir haber dinledim. Down Sendromlu çocukların çalıştığı bir cafe açılmış. Haber çok ilgimi çekti, hele Eskişehir gibi çağdaş bir şehirde bunun yaşanması daha da hoşuma gitti.

Hemen internetten detayları araştırdım. Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç'ın başkanlığında yapılmış bu cafe, adı GÖKKUŞAĞI cafe. Çalışanlardan bazıları da Down Sendromlu çocuklar, zaten NTV haberinde de gördüm o güzel gülen yüzlerini, nasıl mutlular, nasıl keyifliler, ellerinde tepsilerde insanlara çay, kahve götürüyorlar.

Yapılan şeyin mali tablosu ne bilemem ama manevi tablosu muhteşem. Beni burada mutlu eden, yüzümü güldüren bir olaya neden olana bu uygulama eminim benim gibi haberi dinleyen bir çok arkadaşımda da aynı etkiyi yaratmıştır. Ben de bu haberi dinleyemeyen arkadaşlarım için blogumda yazmak istedim, sizler ile paylaşmak istedim.

İşim gereği şimdiye kadar Eskişehir'e bir çok kez gittim, geldim. Bir sonraki Eskişehir ziyaretimde ilk yapacağım şey bu cafeye gidip o güzel çocukların ellerinden bir çay içmek olacak. Sizler de giderseniz Eskişehir'e mutlaka uğrayın, hatta Eskişehir'de oturan arkadaşlarım varsa, gidip bu cafede otursunlar ve o çocukların yüzlerindeki gülümseme ve mutluluklarını paylaşsınlar.

Bu arada belki DOWN SENDROMU'nun ne olduğunu bilmeyen arkadaşlarım olabilir, ben medikal sektörde altı sene çalıştığım için ve Down Sendrom teşhisi yapan diagnostik aletler ve kitler sattığımız için biliyorum, bilmeyenler için kısaca bilgi vermek istiyorum.

Biraz Vikipedi'den aldığım yardımla kısaca Down Sendromu genetik düzensizlik sonucu 21. kromozom çiftinde fazladan bir kromozom olması durumu diye tanılanıyor. Vücuttaki yapısal ve fonksiyonel değişiklikler ile görülüyor.Down Sendromu sık sık zihinsel kavramdaki bozukluklar ve fiziksel gelişimin tipik yüz görünümü gibi farklılıklar ile sergileniyor.

Down Sendromu aslında gebelik sırasında veya doğum da tanımlanabiliyor.Aslında olayla karşılaşma sayısı öyle az bir oran değil, her 1000 doğumda bir oranda rastlanıyor.

Down Sendromlu çocuklar genelde diğer çocuklara göre boy ve kilo olarak daha yavaş büyüyorlar. En önemli kriter, down sendromlu çocuklar İYİ bir EĞİTİMLE normal bir birey gibi hayatlarını sürüdürebilmeleri. O yüzden bu tarz etkinlik ve aktiviteler onlar için çok önemli.

Down Sendromlu çocukları sevelim, ailelerine destek olalım. Onlar o kadar tatlı ve insanların artasına karışma, kaynaşmak için can atıyorlar ki ..

Sevgilerimle,
Haluk
22.07.2011 11:00