12 Temmuz 2011 Salı

Didim & Altınkum ....

Genelde benim gibi seyahat etmeyi seven için hafta sonları uzun otobüs yolculukları bile sorun olmuyor :)

Pınar geçen hafta Altınkum'daki yazlıklarına gitti, ben de bu hafta sonu Cuma gecesi bindim otobüse, Cumartesi sabahı oradaydım, bir gece kaldım ve Pazar gecesi otobüse bindim, Pazartesi sabahı Ortaköy'deki evimdeydim.

Didim ve Altınkum muhteşem bir yerdir. Koyları ile meşhur olan Didim'de Altınkum sahili bir başkadır.

Bu Didim & Altınkum'a dördüncü gidişim, ilki 1987 senesiydi, o zaman bu kadar betonlaşmış bir şehir değildi, köy gibi bir yerdi ama bugün olduğu gibi müthiş bir İngiliz akını vardı. Sonra Hazar ile birlikte 2004 senesinde Altınkum'da bir tatil köyüne 1 haftalığına gitmiştik, sonra da Ege Akdeniz turunda ve geçen hafta ile dördüncü turu tamamlamış olduk.

Tavsiye edeceğim bir çok şey var ama bunların çoğunu sizler kendi gözlerinizle gidince görürsünüz. Ben size kısaca almanız gereken TEKNE TURU'ndan bahsedeyim.

Didim Altınkum sahilinde her turistik tatil yerlerinde olduğu gibi tekne turları var. Yan yana bir sürü işletmenin tekneleri sizi sabah 10:30'da alıyor, akşam 17:30 gibi getiriyor. Fiyatları 25.- TL. Buna yemek dahil, yemek olarak pilav, makarna, salata ve ızgara tavuk veriyorlar, teknede bira ve diğer alkolsüz içecekleri bulabilmeniz mümkün.

Altınkum'dan kalkan turlar toplamda 5  ayrı koya uğruyorlar. Koyların açıklarında demirledikleri için tertemiz bir denize giriyorsunuz. Her koyda da yaklaşık yarım saat duruyorlar. Yani en az beş kez denize girme şansınız oluyor.

Biz İLKE Teknesiyle açıldık. İlk önce CENNET koyu, sonra MARTI koyu, sonra AKADEMİ koyu, ADA ve en son AKVARYUM 'da duruyor.

Durdukları bütün yerler tertemiz, özellikle Akvaryum  mükemmel. İşin güzel tarafı Ada hariç hepsine sizin arabanız ile de gitmeniz mümkün. Yani ille tekne olması şart değil ama derin deniz de denize girme şansınız pek olmuyor o zaman, biraz daha kalabalık içinde yer bulmanız gerekiyor.

Tekne aynı zamanda oldukça eğlenceli oluyor, çünkü açıldıktan sonra bangır bangır müzik eşliğinde eğleniyorsunuz, hele şansınıza gençlerden oluşan bir tekneyseniz oldukça hareketli geçiyor. Bizim şansımıza böyle bir gruptuk, gençler biraları içip delice eğlendiler :)

Onun dışında Altınkum'un gece eğlencesi de oldukça hareketli, aradığınız her türden bar var, türkü bar, rock var, canlı müzik, köpük şu bu :)

Yani hani hem güzel deniz, hem hareketli gece yaşamı isterseniz size Altınkum'u tavsiye ederim.

Sevgilerimle,
Haluk
12.07.2011 12:30