14 Aralık 2011 Çarşamba

Arkadaş ve Sevgili yaşamları ...

Uzun zamandır yazmak istediğim bir konuydu, yazmak bugüne kısmetmiş.

Bir arkadaşım sevgilisinden ayrıldığını söyleyince anımsadım konuyu, hemen aklıma gelmişken yazayım dedim.

Konumuz yakın arkadaşlarımızın yaşadıkları başarısız ilişkiler. Arka arkaya yaşanan sonu bir türlü mutlu bitmeyen, çok kısa veya kısa ilişkiler. her iki taraftan birisinin bitirmesiyle, neden ayrıldığını anlayamayan diğer tarafın yaşadıkları.

Ayrılık olaylarından sonra genelde iki şey yapılır. Suçlama ve Bahane üretme. Bu ikisinin de asıl amacı tamamen kendini rahatlatmaktır, hatta bir ölçüde kırılan gururunu tamir etme savaşıdır, çünkü bu suçlamalardan karşınızdaki kişinin haberi genelde olmaz. O söyleyeceğini söylemiş ve yükü üzerinden atmıştır.

Bildiğiniz gibi 15 seneden fazladır net ortamındayım. Birbirine benzeyen yüzlerce sohbet yapmışımdır. En başlarda anlayamadığım bir şey vardı. bana göre dünya tatlısı, güzel, seksi, kariyerli kız arkadaşlarımdan bazıları bir türlü sevgili ilişkisini götüremiyordu. Bana neden olduğunu sorduklarında kendimce erkekleri suçluyordum. Öyle ya; bu kadar güzel bir kızla, bu kadar esprili, karakterli kızla hangi erkek çıkmak istemez, hangi erkek birlikte olmaz, bu erkeklerin sorunu ne diye düşünüyordum.

Sonra bunun doğru olmadığını fark ettim. Kız arkadaşlarım için söylediğim tüm özelliklerinin arkasındayım hala, ama yanıldığım bir nokta var. Konuştukları kişi, yani ben, onların sevgilisi değilim, arkadaşıyım. Benimle çok özel bir şeylerini paylaşmıyorlar, sevişmiyoruz, birbirimizin artılarını ve eksilerini tolere ediyoruz, sevgilisi ile benimle yaşadığı gibi yaşamıyor, paylaştığı gibi paylaşmıyor. Dolayısıyla benim gözümde yarattığım kız mükemmel de olsa, ben onun sevgilisi ile olan ortamını, konuşmasını, paylaşımını hiç bilmiyorum.

Bazen bana yaptıklarını söylediklerinde şaşırıyorum, neden diye soruyorum, çünkü yakın arkadaşı olarak bana yapmadığı için ben onun böyle bir tepki verebileceğini veya davranacağını düşünmüyorum, düşünemiyorum. O yüzden de anlattığında garibime gidiyor.

Herkesin sevgili yaşamı farklı, kimsenin sevgilisine bakış açısı, düşüncesi kimseye benzemez, herkes önce kendi içinde, sonra sevgilisinde yaşar yaşayacaklarını. Bu yüzden kimsenin bir başkasının duygusal ilişkisindeki gerçekleri anlaması mümkün değil, zaten anlatan da asla objektif olamaz. En iyisinin herkesin ilişkisindeki gerçek kişiliğini ortaya koyarak sorunları ve nedenleri kendisinin çözmesi gerekir diye düşünüyorum.

Sizin sevgiliniz ile olan ilişkinizdeki iniş çıkışların nedeni sadece ikinizin yaşadığı anların eseridir. Her iki tarafın veya taraflardan birisinin sorunları bir başka ilişkide soruna ve/veya sorunun derecesine benzemez. Nasıl ki kıskançlık ilişkiler içinde yaşanan bir durumsa, derecesi ve dozajı önemlidir ve bu herkese göre çok farklıdır.

Artık yakın arkadaşlarımın ilişkisi bittiğinde şaşırmıyorum, çünkü arkadaşlığımı yaşadığım kişinin, sevgili yaşamını asla bilemeyeceğim, anlatsa da objektif olamayacağına inandığım için bir yorum da getiremeyeceğim. Önemli olan sağlıklı ve hayırlı kararlar alıp vermesi ve benim o arkadaşımın yanında olmam.

Sevgilerimle,
Haluk
14.12.2011 22:00