13 Aralık 2011 Salı

Ben bu tokadı neden yedim diye mi düşünüyorsunuz :)

Bilim Adamları artık aklımızdan geçirdiklerimizi okuyacak yöntem geliştirmişler, teknik açıklamalarını falan yapmışlar da, ben bir an bunu bizlerin de yapabildiğini düşündüm.

Ne dersiniz? 


Gerçekten karşınızdakinin aklından geçenleri öğrenmek ister misiniz?


Bununla ilgili sanırım Mel Gibson'un oynadığı bir film vardı. Komik olayların yaşandığı ve gülümseten bir film.

Ancak gerçekten bu komik olduğu kadar ürkütücü değil mi?

Yaşamınızı bir düşünün, bazen kendi kendinize bile itiraf edemediğiniz şeyler düşünmüyor musunuz? Hatta, bazen aklımızdan bir sürü şey geçiriyoruz ama yapmıyoruz veya yapamıyoruz..

Bir başka yazımda Limbik sistemi anlatmıştım, aslında Lİmbik sistem beyninizdeki her türlü dürtünün üretildiği ve yönlendirildiği yer. Örneğin, canınız anlamsız bir şekilde ve olmayacak birisiyle, olmayacak bir yerde sevişmek istedi, Limbik sistem bunun doğru mu yanlış mı olduğuna bakmıyor, sadece bu dürtünüzü hemen yerine getirmenizi istiyor, anında, istemekten de vaz geçmiyor.

Ancak, beyin öyle karmaşık ama bir o kadar da basit emir komuta zincirleri oluşturulmuş ki, limbiği nasıl kontrol altına alalım demişler, işte Neokorteks bölümünü beyine ilave etmişler, limbik diyor ki "şişşt, hadi şu kızla hemen git seviş, mutlaka sevişmelisin, şart, istiyorum, hadi çabuk ", Neokortekse gelen bu istek değerlendiriliyor ve o bölüm sorumlusu " olmaz " diyor " mantıklı değil, bu ahlaki değil, yapılamaz, RED " :) ve son söz ona ait. 


Ancak bazen Neokorteks de devre dışı kalıyor, o zaman ne oluyor, işte kaçınılmaz tecavüzler, anlamsız cinayetler, sonrasında pişman olacağınız her şey. Hani diyor ya, o an ne olduğunu anlamadım, o ben değildim, anlayacağınız tamamen limbik eseri.

Şimdi bu neokorteks çalışsa dahi bu aklınızdan geçenleri karşınızdakinin anladığını, bildiğini veya okuyabildiğini düşünün.

Toplantıdasınız, hararetli bir tartşma içindesiniz, karşınızda sizi dinleyen birisi var, şak diyor suratınıza bir tokat patlatıyor, " ne oldu yahu neden vuruyorsun " diye soruyorsun, " seni seni diyor, aklından geçenleri okudum" :))

Ne dersiniz, sizce aklımızdan geçenleri gerçekten okuyabilmek güzel bir şey mi :))

Sevgiler,
Haluk
13.12.2011 20:00