17 Aralık 2011 Cumartesi

Boşanma ve Evlilik istatistikleri .....

Hiç boşanma ve evlilik oranlarını merak ettiniz mi? Çevremizde ayrılıklar ve boşanmalar gördükçe ve bu sayı arttıkça insan merak ediyor, acaba sadece metropollerde mi yoksa Türkiye genelinde mi mutsuz bir toplum olduk diye.

İşin bir gerçeği var ki bu görüşüme sanıyorum bir çok arkadaşım katılacak. İlişkiler de, evlilikler de eskiye göre git gide daha zor oluyor. Özellikle metropollerde, büyük şehirlerde bu zorluk daha da artıyor. Teknolojinin gelişimi ile ortaya çıkan Sosyal Medya kavramı, bir çok kişi için ilişki / evlilik başlangıcı olurken, bir çok ilişki / evliliğin de bitmesine neden oluyor.

Bu yazıyı yazarken bile seyrettiğim filmde ( yabancı 50 / 50 diye bir film ) sosyal medya olarak nitelendirdiğimiz Facebook ile aldatma konusunda bahsediliyor. Onu Facebook'ta başkasıyla mesajlaşırken yakaladım, her gün Facebook'tan ne yaptığını takip ettim, ayrıldığım sevgilimin her gün fotoğraflarına Facebook'tan bakıyorum, vs vs vs...

Ben de merak ettim cidden, acaba evlilik ve boşanma oranları nedir Türkiye'nin diye. Bu konuda google'da minik bir araştırma yaptım ve karşıma bu konuda tek söz sahibi olabilecek kurum çıktı. Türkiye Istatistik Enstitüsü. 2010 senesi ile 2011 senesinin evlilik / boşanma oranlarını karşılaştırmışlar. Çok ilginç sonuçlar var, ilginizi çekebilir diye paylaşıyorum.

TİE her sene 3er aylık dönemlerle evlilik ve boşanma istatistikleri yayınlıyormuş, aşağıda verdiklerim 2010 Nisan-Mayıs-Haziran ile 2011 Nisan - Mayıs- Haziran karşılaştırmaları. Yani sadece 3 aylık ama Türkiye genelini anlamak için yeterli.

2010'da evlilik sayısı 163.000 iken, aynı dönemde 33.000 kişi boşanmış.2011'de ise 169.000 evlenirken, aynı dönemde 34.000 kişi boşanmış. 2010 senesinden 2011'e olan artışında en büyük artış %10 ile Güney Doğu Anadolu'da gerçekleşmiş. Metropoller genelde aynı kalmış.

Bir başka ilginç sonuç ise boşanmadaki evlilik süreleri.

2010 senesinde gerçekleşen boşanmalardaki en büyük oran 1 yıl - 5 yıl evlilik sırasında ( 36 % ), sonra da 15 yıl üzeri geliyor ( 24 % ).

2011 sensinde ise oran hemen hemen aynı ancak 11-15 senelik evliliklerde de çatırdama artmış ve oran 2010 senesinde %13 lerdeyken, 2011 senesinde &15 lere gelmiş. En sakin ve boşanmanın az yaşandığın seneler 5 ile 10 sene arası.

Özetle baktığımızda evlilik ve boşanma oranları 2010 senesinden 2011'e minik bir artış göstermiş. Buradan da anlaşılıyor ki, durum sandığımız kadar kötü değil, hala bir çok insan evleniyor, boşanmalar öyle korktuğumuz kadar yüksek oranlar da değil.

O zaman ben TİE'den bir istatistik daha yapmasını isteyeceğim, acaba ALDATMA ve ALDATILMA oranlarımız ne? Bu konuda bir artışımız var mı :)

Sevgilerimle,
Haluk
17.12.2011 21:00