13 Ekim 2010 Çarşamba

Şimdi'nin gücü hakkında ..

ŞiMDİ'nin gücü kitabını ilk okumaya başladığımda biraz sıkıcı geldi, bahsettiği şeylerden biraz uzak kaldığım için baştan konsantre olamadım ve bıraktım, anlayamıyordum.

Evrenden Torpilim Var'ı okuyup bitirdikten sonra hayatıma yansıyan olumlu değişimleri de gözlemleyince, Şimdi'nin Gücüne tekrar başladım ve bugün bitirdim. Hala tam anlamıyla kitabın verdiklerini aldım mı bilemiyorum ama bir çok şeyi daha fazla özümsediğimi düşünüyorum.

Kitabı tavsiye etmeli miyim bilemiyorum, çünkü gerçekten çok ilmi noktalar da var, ruhi konular da. Eğlenceli bir kitap değil, bir çok şey öğrenmenize rağmen okurken zorlandığım bir kitap oldu ama sizler için aşağıda bazı bölümler yazacağım, arzu eden bu parçalardan sonra kendisi karar verebilir.

Kitap Amerika'da Bestseller olmuş bir kitap. Gerçeği Arayanların Mutlaka Okuması gereken bir kitap diyor, Echart Toll tarafından yazılmış.

" Siz evrenin ilahi amacının gerçekleşmesini sağlamak için buradasınız, SİZ işte bu kadar önemlisiniz ! " diyor Eckhart Tolle kitaba başlarken.

Zihin üzerinde çok duruyor kitap içinde, zihninizin esiri olmayın diyor ve şöyle bir açıklama yapıyor. " Zihniniz sadece bir alettir. O orada belirli bir işte kullanılmak üzere bulunmaktadır ve bu iş tamamlandığında siz bu aleti bir kenara bırakacaksınız. Çoğu insanın düşüncelerinin yüzde 80 ila 90'nının sadece yararsız boş ve tekrarlanan düşünceler olmakla kalmadığını bunların çoğunlukla olumsuz doğasından dolayı zararlı olduğunu da söyleyebilirim. Düşüncelerinizi gözlemleyin, bunun doğru olduğunu göreceksiniz. O yaşam enerjisinin ciddi biçimde sızıp gitmesine neden olur. "

Yine zihninizin içinizde bir ses olduğunu ve bu sesi sürekli duyduğunuzu anlatarak şöyle bir görüş ortaya atıyor. " Sokaklarda kendi kendine durmadan konuşan ya da mırıldanan kaçık insanlara rastlamışsınzdır. Bu sizin ve diğer normal insanların yaptıklarından farklı değildir, sadece siz bunu yüksek sesle yapmazsınız, o kadar. Bu ses yorumda bulunur, tartışır, yargılar, kıyaslar, yakınır, beğenir, beğenmez vs. Çoğunlukla işlerin ters gittiğii, yani olumsuz durumları ve sonuçları imgeler, buna endişe denir. "

Şimdi'nin gücünü ortaya koyarken de bunun en büyük rakibinin Zihin olduğunu iddia ediyor ve diyor ki " Zihin daima Şimdi'yi yadsımaya ve ondan kaçmaya çalışır, diğer bir deyişle siz zihninizle ne kadar özdeşleşirsseni o kadar acı çekersiniz. Peki Neden? Çünkü, o geçmiş ve gelecek olan zaman olmadan işlevini yapamaz, kontrolü ele alamaz. "

Esasında kitabın bence en etkili kısmı şimdi yazacağım bölüm, bu açıklamalar oldukça ilginç. Dikkatli okumanızı tavsiye ederim " Siz hiç Şimdi'nin dışında bir şey deneyimlediniz mi, yaptınız mı, düşündünüz mü yada hissettiniz mi? Ve bunu yapabileceğinizi sanıyor musunuz? Her hangi bir şeyin Şimdi'nin dışında vuku bulması ya da olması mümkün mü? Hiç bir şey geçmişte vuku bulmamıştır,o ŞİMDİ'de vuku bulmuştur. Hiç bir şey gelecekte vuku bulmayacaktır, o ŞİMDİ'de vuku bulacaktır. Sizin geçmiş olarak düşündüğünüz şey eski bir Şimdi'nin zihinde depolanmış anısıdır. Siz geçmişi hatırladığınızda, bir anıyı yeniden canlandırırsınız ve bunu şimdi yaparsınız. Gelecek ise hayal edilen bir ŞİMDİ dir, o zihnin bir projeksiyondur. Gelecek geldiğinde ŞİMDİ olarak gelir. "

İlginç değil mi :) Sonuçta gelmek istediği tüm nokta Zihin ve Egonuz, sizi her an geçmiş ve gelecekte yaşatmak için uğraşır, ŞİMDİ'nin gücünü kullanın diyor.

Okuyan arkadaşlarım beğenebilir veya sıkılabilir bilmiyorum ama ben beğendim, bazı bölümleri çok iyi anlayamasam da genel olarak güzel buldum. ŞİMDİ'ye inandığımı ve orada bazı örneklerde benim de zihnimin benzer oyunlar oynadığını gördüm, söylediği egzersizleri yaptığımda gerçekten zihnimden geçen düşüncelerin bir çoğunun işe yaramaz ve abuk olduğunu fark ettim. Endişe duyduğum anların hep geçmiş veya gelecek korkusu yaşadığım anlar olduğunu biliyordum ama bu belgelendi :)

Neyse, okuyan veya blogumdakilerle yetinen tüm arkadaşlarıma sevgiler, Zihninizin esiri olmayın ve ŞİMDİ'yi dibine kadar kullanın...

Sevgilerimle,
Haluk
13.10.2010 17:00