16 Ekim 2010 Cumartesi

Çocuklarımız için ..Her şey seninle başlar

Evren, Kuantum fiziği, enerji, sen her şeysin, vs vs.

Artık bugün yüzlerce site, binlerce yaşam koçu, on binlerce kitap var bu konulara ait. Herkes bir tarafından tutuyor ve bir yerlerden başlıyor okumaya. Değişimler gerçekten yaşanıyor mu bilemiyorum, etkisini gösterdiği insanlar da var, hiç bir etkisi olmadı diyenler de.

İnananlar var, inanmak isteyenler var, inanmayanlar var bir de bunları gerçekten deli saçması bulanlar var. Benim blogumda bile yaptığım minik ankete 10 kişi katılmış, İnananlar ile inanmayanlar arasında öyle aman aman da fark yok, inanmak isteyenler sadece fark yaratabilecek olanlar belki ama inanmak istemek yetmiyor.

Bu konular kesinlikle tavsiye yazılarını okumayla olmaz diye düşünüyorum. Ciddi anlamda birbirinden farklı kitapları okumak ve bu tecrübeleri zamanla edinmiş insanlar ile konuşarak olabiliyor. Yani, zaman ayırmak, okumak, ilgili eğitim, seminerlere katılmak ve onların anlattıklarını özümsemek önemli. O yüzden inanmıyorum demek içinde veya deli saçması demek içinde benzer şeyleri yapmak gerek. Bilmediğiniz şeye inanmıyorum demek biraz saçma geliyor bana.

Geçenlerde bu konuyla ilgili epey bir kitap aldım yine, kitapların arasında bir tanesi çok dikkatimi çekti. Onu da aldım ve ilk sıraya koydum.

9+ yaş için hazırlanmış, yani çocuklarımız için. Hazırlayan Mümin Sekman. Özetine şöyle demiş " İlköğretim öğrencilerinin ÖZGÜVEN duygusunu geliştiren bir kitap ".

Çok hoşuma gitti. 9 yaş ve üzeri çocuklar için hazırlanmış. Hedef kitlesi çocuklar. Renkli, resimli ve kolay okunur.Okumaya başladım, zaten toplam 71 sayfa ama çoğu dediğim gibi resim ve büyük yazılardan oluştuğu için yarım saatte okuyabileceğiniz bir kitap.

En baştaki anketlere bakınca zaten gerçeği görüyorsunuz. BAŞARI nedir sorusunun ilk iki yanıtı OKUL. Neleri başaramamaktan kokuyorsun sorusunun ilk iki yanıtı OKUL.Hiç korkmasaydın, neleri başarmak isterdin sorusuna ilk iki yanıt OKUL.

Yani çocuklarımızın en büyük korkusu BAŞARISIZLIK. Mümin Sekman'da bu konuya eğilmiş. verdiği mesajlar da çocukların farkındalıklarını ve korkularını nasıl yeneceğini anlatıyor, okuyunca bizlerin de bilmesi gerektiğini düşündüm.

- Korkunu gözünde çok büyütürsen, korkun karşısında küçülürsün. 
- Cesaretin bittiği yerde Esaret başlar.
- Büyüklerimiz, bazen, kendi deneyip de yapamadıklarını, çocuklarının da yapamayacağını düşünür. Bu yüzden, bazen çocuklara, BÜYÜKLERİN BİLE HAYAL EDEMEYECEĞİ ŞEYLERİ BAŞARMAK düşer.
- Zorlukları azimle yenmek kadar " büyük düşünebilmek" de önemlidir.

- Geçmişteki başarısızlıklarımız geleceğimizi belirleyemez, çünkü zamanla büyürüz. Neler yapamayacağımız zaman içinde değişir, biz büyüdükçe yapamadıklarımız küçülür.
- Herkes bir şeyde diğerlerinden daha iyi olabilir.
- Sen kendine değer vermezsen, başkaları da sana değer vermez.
- BAŞARI için BAŞ ARI olmak lazımdır.
- Dünyayı değiştirmeye, kendinden başlamalısın.
- Sen değiştikçe şansın da değişir.
- Lider olmak istiyorsan, lider gibi düşünmelisin.
- Ne kadar dik durursan, o kadar ENERJİK hissedersin.

Ne dersiniz? Bu sözler sizce sadece çocuklarımız için mi geçerli?

Sevgilerimle,
Haluk
16.10.2010 11:10