10 Ağustos 2010 Salı

Görülesi yerler serisi 6: Hvar Adası

Hırvatistan'a ya da Adriyatik - Dalmaçya taraflarına kim giderse gitsin, arama tarama yaptığında HVAR adasını mutlaka duyacaktır. Hvar adası ada olmasının ötesinde eğlencesi ile öne çıkan bir yer haline geldiği için bugün Mikonos adası ile karşılaştırılıyor. Biz daha önce Mikonos adasına gittiğimiz için mukayeseyi yapabildik ve kararımız; Evet bugün için tam olmasa da, bir kaç zaman sonra gerçekten eğlence konusunda Mikonos'a büyük bir rakip diyebiliriz.

Aslında HVAR adasına biz biraz şanssız başladık. Salı sabahı Pınar'ı almaya gidip, hem Saraybosna hem Mostar'ı gezince, vakit epey geç oldu. Haritalardan takip edebildiğimiz kadarı ile de bir an önce Hvar'a geçelim diye önümüze çıkan ilk feribota kendimizi attık. Haritaya göre Hvar adasına geçiş çok yakın gözüküyordu.

Ancak feribottan indikten sonra duırumun öyle olmadığını anladık, evet Hvar adasına geçtik ama şehir adanın tam öbür ucundaydı. Kilometre olarak baktığınızda 77 km, hani 1 saatte gideriz dedik ama yol o kadar ölümcül virajlar iel doluydu ki bizim Hvar'a gelmemiz maalesef 2 saati buldu ve gecenin o saatinde ne pansiyon, ne otel bulabildik. Recep ile Deniz'e Stari Grad'da otel bulduk, kalanlar minibüste yattık :)

Hvar şehrinin gece eğlencesini hem başlarken, hem biterken yakalama şansımız oldu, başlarkeni anlatmak gerçekten zor, inanılmaz bir kalabalık, iğne atsanız yere düşmeyecek barlar, sokakta eğlenceler. Recep'leri otele bırakıp döndüğümüzde gecenün üçü olmuştu ve neredeyse sokaklarda sarhoş olmayan yoktu. Gençlere çok hitap eden bir yer Hvar adası.

Hvar adasının Hvar şehrinde denize girecek pek mekan yok, onlarda ya tekne turu veya yakın yerlere plajlara gidiyorlar. Hvar şehri aslında sadece eğlence mekanı. Bizim Bodrum gibi şehrin içinde deniz hayatı yok, ama çevredeki koylar ve adalara turlar ile deniz kısmını hallediyorlar, akşam oldumu da herkes Hvar'a iniyor ve sabahlara kadar eğleniyorlar.

Hvar'a yakın bir yer olan Mila'da denize girmeyi planladık ama hava yağışlıydı, o yüzden denize giremeyince, Hvar şehrini gezdik, kaleye çıktık. Kalenin manzarası muhteşem, bütün adaları rahatlıkla görüyorsunuz. mahzenleri ve hapishanelerini gezdik. Hvar'a gidersebiz gezmeniz gereken bir yer olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Aslında Hvar adasının farklı plajlarına da gidebilirdik ama zaman sorunu yaşadığımızdan daha fazla ilerlemedik.

Hvar'dan sonraki büyük şehri Stari Grad. Burada biz pek bir şey bulamadığımız için hemen feribot saatlerini öğrendik ve Split'e giden feribotlara binerek Hvar adasını terk ettik. Sonuçta baktığımızda aklımızda kalan Hvar'ın gece eğlencesi ve Hvar Kalesi oldu. Deniz ile ilgili hiç bir şey yapamadık. Eğlencenin de aslında sonuna yetiştiğimizden ve yorgunluktan aslında ondan da pek bir şey anlamadık.