16 Ağustos 2010 Pazartesi

cember.net ...2005'ten bugüne...

Aslında çok önceden yazılmış bir yazı olmalıydı, kişisel olarak benim hayatımda ama çevreme baktığımda hemen hemen yakınımdaki bir çok insanın hayatında çok önemli bir yer tutan, şu anda aktif olmayan ve XING grubuna satılan bir internet platformu.

1994 - 1995 senelerinde başlayan internet serüveninde hep yer aldım, ilk TurkNoktaNet ile başlayan Chat sevdamız, İrc, Mirc programları, dostluklar, sonra minik adımlarla başlayan ama kısa zamanda çok yol alan çöpçatan siteleri, arkadaşlık, evlilik, partner, oyun siteleri, bloglar derken aslına bakarsanız 15 16 senedir girip çıkmadığım bir yer kalmadı.

Bu süre içinde Facebook dahil olmak üzere, içlerinden tek ayırt ettiğim site cember.net oldu.

Cember.net'e bir arkadaşımın sayesinde 2005 Ekim ayında üye oldum, bir kaç denemeden sonra devam etmedim, sonra 2006 Şubat'ın da bir kaç kez girdim, o günden bugüne üye sayısı oldukça fazla artmıştı. İlk tanıştığım kişi Serpil Köse olmuştu, sonra da Sedo. Serpil'lerin bir tango gecesine katıldım ama sadece merhabalaştık, Sedo ise Taylan ve Cüneyt ile birlikte bir Büyüada gezisi düzenlemişlerdi. Sedo ile konuşarak ona katıldım ( daha doğrusu ikinci bölümüne katıldım, sabah uyanamayınca ilk bölümü kaçırmıştım ). Orada sevgili Ceco, Sedo, Taylan ve Cüneyt ile tanıştım.

Çok keyifli bir gün ve çok keyifli insanlardı. Sonraları Murat Koç, Canem Çabas, Attila İnce ve diğer arkadaşlar ile tanıştık, forumlarda konuşup tartışıyoduk, daha sonra etkinliklerde birlikte oluyorduk. Bir kaç etkinliğe katıldıktan sonra ben de bir etkinlik düzenlemeye karar verdim.

İlk bowling etkinliğime 38 kişi gelmişti, kendimce başarılıydım, yeni insanlar, yeni arkadaşlar ediniyorduk. Etkinlik o kadar jkeyfili geçti ki hemen arkasından bir tane daha düzenledim, bu sefer sayı 70 lere çıkmıştı. Herkesin desteği ile Bowlibg etkinliklerini düzenlemeye devam ettim. Ben düzenlemeyi bıraktığımda sanıyorum yirmiye yakın bowling turnuvamız olmuştu.

Bu arada Büyükada gezileri, Burgaz Adası gezisi, Anadolu Hisarı gezisi, fasıl gecesi, bar gecesi, Müzik gecesi ( burada da en büyük pay tabiki Emre'nin )  derken, grubun içinde bir çok etkinliğe imza attık, arkadaşlarım da beni hep destekledi. Artık hiç bir toplantımız 70 80 kişinin altına düşmüyordu. Tekne gezi etkinlikleri, fasıl etkinlikleri derken artık organizasyon oldukça büyümüştü.

Bir Akrep gecesinde Yekta ile tanıştık, daha sonra Özgür ve Gökhan'da aramıza katılınca etkinliklerimiz neredeyse ayda birden onbeşgünde bir olmaya başladı. Bursa'dan Burhan kardeşim de gruba dahil olunca Nostalji Geceleri, günübirlik turlar, kalmalı turlar, Sünnet Gölü, Abant, Ağva, Şile gibi etkinliklerimiz de oldu.

İnanılmaz bir grup olmuştuk. Maliyeti düşük organizasyonlar ile bir araya gelip eğlenmenin yolunu buluyorduk. Daha sonra doğum günlerini de parti ve etkinlik haline getirdik, dolayısıyla daha fazla yanyana gelmeye başladık. Cember.net kanalıyla sevgili olanlar da oldu, evlenenler de, mutlak ayrılanlar da olmuştur, ama biz bardağın dolu tarafını görelim.

Daha sonraları Ankara grubu ile birlikte Abant gezileri düzenledik, ilk gezimize 250, sonrakilere de 200 civarı insan geldi, Ankara İstanbul Bursa derken her sene bir kez Abant'a gitmeye başladık ve bu geleneğimizi dört yıl sürdürdük.

Ben sevgilim Pınar ile benim organize ettiğim bir tekne turunda tanıştım, 45 aydır birlikteyiz. Sevgili Yekta, benim altı yedi yıllık arkadaşım Belgin ile cember.net gecesinde tanıştı, yaklaşık iki senedir evliler. Sevgili Güray ile Mehtap yine bizim organize ettiğimiz etlinliklerde tanıştılar, onlar da bugün evli. Aklıma gelenler bunlar ama eminin daha fazlası da vardır.

Binlerce fotoğrafımız var cember.net olarak, gittiğimiz, bulunduğumuz her mekanda birlikteliğimizi, dostluğumuzu gösteren, anlatan. Bu tarz internet birliktelikleri çok zordur. Genelde kız tavlama, erkek bulma diye adlandırılan bu internet etkinliklerinde bizler bir aile gibi olduk, sorunlar olmadı mı oldu tabi, ama biz bunları grubun içinde hallettik. Forumlarımızı  iyi yönettik ( sağolasın Murat ve Taylan ), kimsenin kimseyi rahatsız etmemesini sağladık. Bugün bakıyorum da, 1000 küsur arkadaşım var facebook'ta, yarısından fazlasını cember.net kanalıyla tanımışım ve hala büyük bir çoğunluğu sosyal yaşamımda yer alıyor.

Sevgilİ Esra'nın organize ettiği Tavla, Okey turnuvaları daha sonra Meynune, Poker gbi oyunlar ile de süslenerek devam ettik, hala da iki ayda bir 20 30 kişi yanyana gelip oynuyoruz.

cember.net bizlere eğer istenirse insanların arkadaş olabileceğini öğretti. Aramızda barınamayanlar da oldu, ekislenler de, bizi sevmeyenler de, ama bizim de sevmediklerimiz oldu. Sonuçta, bizler bugün hala yanyana gelebilen bir arkadaş grubuyuz. yaklaşık 2 3 senedir cember.net yok ama hepimiz hala hadi buluşalım dediğimizde 30 40 kişi yanyana gelebiliyoruz. En yenimiz belki bir kaç yıllık arkadaş. Kimse kimseden fazla kopmamış, kimse kimseyi bir daha görmemek üzere silmemiş hayatından.

cember.net maceramız bundan yaklaşık 2 yıl evvel XING tarafından cember.net'in satın almasıyla kapandı ama bizler halen kendi aramızda cemberimizi kırmadan devam ediyoruz.

Bizler bunu başardık, hala da o başarının tadını yaşıyoruz. Bugün bir düşünce üzerine konuştuk, hadi bakalım ex cember.net günü yapalım diye, sanıyorum Eylül ayında bayramdan sonra bir Ex Cember.net gecesi yapacağız, umarım cember.net'li tüm arkadaşlar orada olur ..........

Sevgilerimle,
Haluk
16.08.2010 15:45