5 Eylül 2010 Pazar

Utanıyorum ....

Gezmeyi çok seviyorum, yeni yerler keşfetmeyi, detaylarını öğrenmeyi çok seviyorum. O yüzden de gerek Yurt içi, gerek Yurt dışı tatillere gitmeden önce gideceğim yer ile ilgili bir çok bilgi topluyorum.

Gezmek tabi ki maliyetli bir şey, sonuçta birikimlerinizden harcıyorsunuz. Bazen gittiğiniz yerler de Müze, Kale, Şato veya özel yerler oluyor. Yurt dışında bu tarz yerlere dünyanın parasını ödüyoruz, ama karşılığını alıyoruz.

Yazıma UTANIYORUM dedim, neden mi?

Yurt içinde gezdiğim yerlerin en büyük sorunu ÇÖP ve PİSLİK. İnanın akıl alacak gibi değil. Bu DOĞA, bu DENİZ, bu YEŞİL Dünyanın hiç bir yerinde yok. Bir çok yer gezdim, gördüm YOK YOK YOK.

Bizim yarımız etmeyen tarihi yerleri, doğayı insanlar nasıl korumuş. Geçen ay Hırvatistan'da gezdik, bugün Trakya'da. Size yemin ederim, bizim Trakya sahilimiz, denizimiz, yeşilimiz, kuşumuz, kumumuz muhteşem, yok bu kadar güzeli. Yunan Adalarını gezdik, Mikonos, Santorini. Yeşilleri yok, suları yok, doğası yok.

Peki biz de var da ne oluyor? Pislikten geçemiyorsunuz. Bugün UTANDIM. Birbirinden güzel sahillerin haline asla inanamazsınız, her taraf BİRA şişeleri, renk renk naylon torbalar, pet şişeler...yok ya, bu kadar olmaz. Yani bir insan bunu memleketine, vatanına, doğasına nasıl yapar.

Bunun adam öldürmeden farkı yok. Nasıl bu kadar sorumsuz olabiliriz. Mecidiye'de bir sahil var, Uzunkum diye. Çok güzel ÜCRETSİZ halk plajı ama Ücretsiz ya bir gidin görün. Gözlerinize inanamazsınız. Bir tuvalet yapmışlar, içine afedersiniz hayvan girmez, sahilde çardakların arasında mangallar, ateş üstü pişirmeler, her tarafta bira şişeleri, tenekeleri, torbaları....

İnsaf ya...Böyle bir sahilin onda biri yok Hırvatistan'da ama nasıl korunuyor, nasıl temiz, hani bal dök yala.

Neden yapamıyoruz? Neden bu kadar umarsız davranıyoruz doğaya karşı?

Gerçekten utandım, bir turist buraya gelse herhalde saniye durmaz. Bu mu çağdaş Türkiye?

Yazık ...gerçekten çok yazık ....

Sevgiler,
Haluk
05.09.2010 23:30