13 Eylül 2010 Pazartesi

Medusa'nın hikayesi .....

Bildiğiniz gibi çok film seyreden birisiyim, bir çok farklı ülkenin, konunun filmlerini seyrediyorum. Dikkat ettim de en çok beğendiğim, sevdiğim filmlerden birisinde bir başrol oyuncusu var, kim olduğunu birazdan açıklayacağım, önce bu konuyu yazmak nereden aklıma geldi, onu yazmak istiyorum.

Sevgili kız kardeşimin misafirleri Yurt Dışından Türkiye'ye gezmeye geldiler, kardeşim de rica etti, birlikte bir plan yapalım da gezdirelim diye. Biz de bir plan yaptık ve gezdirmeye başladık. Doğal olarak gezdiğimiz yerlerden birisi de Yerebatan Sarnıçları oldu. Daha önce de bu sarnıcı gezmiştim ve çok etkilenmiştim.

Bilenler, gezenler bilir, Yerebatan Sarnıc'ın da bir MEDUSA sütunu vardır, en sonda ters dönmüş olarak.

Evet, benim etkilendiğim başrol oyuncusu MEDUSA. En son Titanların Savaşı filminde yine Medusa vardı. Hani gözlerine baktığınız da taş olduğunuz Medusa.

Google'dan Medusa'yı araştırmaya başladım, öyle ya, bu kadar filme konu olmuş, hepsinde de başı kesilerek öldürülen Medusa'nın mitolojik hikayesi neydi? Bakın Medusa için Vikipedi nasıl bir tanımlama yapmış;

Medusa, Yunan mitolojisinde gözlerine bakanı taşa çevirdiğine inanılan yılan saçlı, keskin dişli, dişi canavar.


Medusa hayata çok güzel bir kız olarak başladığında, Athena onu çok kıskanmıştı. Poseidon'un Medusa'nın güzelliğinden başı öylesine dönmüştü ki, ona Athena'nın tapınaklarından birinde sahip oldu. Bu Athena için son derece aşağılayıcı bir davranıştı, o da Medusa'yı bir Gorgon yaparak cezalandırdı. Medusa, bir insan olarak doğduğu için ölümlüydü.


Bu cezayla yetinmeyen Athena, daha sonra, Perseus'a onu yakalayıp öldürmesi için yardım etti. Perseus, Medusa'nın başını kestiğinde, Poseidon'dan olan çocukları Pegasus ve Chrysaor dışarı fırladı. Kan damlaları Libya çöllerinde birer yılana dönüştüler. Daha sonraları bu yılanlardan biri Mopsus'u öldürmüştür.


Perseus Medusa'nın kestiği kafasını alıp gittikten sonra, Athena olay yerine geldi. Medusa'dan geriye ne kaldıysa inceledi. Derisini yüzüp Aegis'in markası yaptı. İki damla kanını da Kral Erichthonius'a biri hastalıklara deva, diğeri öldürücü bir zehir olarak hediye etti.



Oldum olası Yunan Mitolojisini çok severim. Hikayeleri gerçekten çok etkileyici. Kültür turlarına giden arkadaşlarım bilir, eğer iyi bir rehberiniz varsa, gezerken anlattıkları mitolojik hikayeler ile gezdiğiniz tarihi yerler hep örtüşür. 

Özellikle Ege ve Akdeniz Kültür Turlarında gezdiğiniz her yer ile ilgili bir mitolojik hikaye vardır.

Medusa benim çok etkilendiğim bir mitolojik hikaye, paylaşmak istedim :)

Sevgilerimle,
Haluk
13.09.2010 10:25