24 Eylül 2011 Cumartesi

JULY ( Temmuz ) ve Jül Sezar'ın hayatı - ROME

Uzun zamandır stoğumda duran ve geçen gün seyredip tamamladığım bir dizi ROME.

Öncelikle henüz seyretmemiş olanlar varsa tavsiyem bir an evvel alıp seyretmeleri, gerçekten muhteşem bir dizi. Çekimleri, sahneleri, oyuncuları, kurgusu ile muhteşem diyeceğim. Tabi aynı fikirde olmayan arkadaşlarım olabilir, sonuçta dizilere, filmlere herkes farklı bakış açıları ile bakıyor. Kimi profesyonelce değerlendiriyor, kimisi de benim gibi amatörce.

Dizi aslında 2 sezon ama Türkiye'de sadece birinci sezonu gösterilmiş. Golden Glove ve Emmy ödülleri dahil bir çok ödüle aday gösterilmiş. Ben de henüz 1. sezonu izledim, ikinci sezonu henüz izleyemedim ama mutlaka alıp seyredeceğim.

Aslında burada Diziden bahsetmeyeceğim, ben genelde bu tarz tarihi dizileri seyrettikten sonra Google'dan mutlaka o tarihi dizi ile bilgi topluyorum, aslında öğrenciyken öğrenip sonrasında unuttuğumuz veya bilmediğimiz o kadar çok şey öğreniyoruz ki bu dizilerden. Aynı yorumu geçen gün Pınar, Muhteşem Yüzyıl dizisi için yaptı. ben seyretmiyorum o diziyi, Pınar ise izliyor, o dönem ait o kadar çok şeyi bilmediğimizi o anlatırken fark ettik.

Neyse gelelim biz Rome dizisine veya Rome tarihine. Sanıyorum haklarında en çok film çekilen tarihi kişilerden birisi Jül Sezar'dır ( Julius Caesar ). Bir diğeri de Kral Arthur diye düşünüyorum. Jül Sezar'ın yaşamı, yaptıkları, savaşları, aşkları hep önemli olmuş, Dünyanın en etkili insanlarından birisi olarak yaşamış, Kleopatra ile olan aşkı dillere destan olmuş. Roma Cumhuriyetini yıkıp, yerine Roma İmparatorluğunu kurmuş.

Sezar'da bir çok diktatör, imparator gibi savaşlarda gösterdiği başarısıyla öne çıkmış, senelerce Roma'dan uzak kazandığı savaşlar sayesinde askerlerin en sevdiği komutan olmuş, bunun yanında siyaset yapmayı öğrenerek Roma Cumhuriyetine karşı verdiği savaşı kazanmış ve Dikatörlüğünü ilan etmiş. Yanında yer alan Brutus ve en güvendiği komutanı Mark Antony ile senatoyu kurmuş, ama sonra da aynı senatoda yer alan Cumhuriyetçiler tarafından öldürülmüş birisi. " Sende mi Brutus " repliğini bilmeyen yoktur sanırım.

Hayatı gerçekten bu kadar renkli ve aksiyon dolu bir imparator kaç tane vardır bilmem. Mısır'a gidip Kleopatra ile birlikte olması ise romantizm hikayelerine esin verdiği kadar, erotizme de yön vermiş. Ama Kleopatra ile hiç evlenmemiş. Onu Mısır'ın başına geçirip, Roma'ya döndükten sonra bile gizli gizli yaşamış aşkını.

Benim en çok şaşırdığım ve bilmediğim kısım ise, Gregoryen takviminin 7ayına Sezar'ın onuruna "July" (Latince Iulius'tan türetilmiştiradının verilmiş olmasıydıbugün bildiğimiz JULY adı Sezar'dan gelen bir takvim ayı ve onun adını almış olmaı ilginç geldi bana.

Tarihteki olayların, kişilerin yaşamlarından dizi yapılmasını şiddetle destekliyorum, bilmediğimiz, unuttuğumuz o kadar çok şeyi öğretiyorlar ki, hatta bence bu dizilerin bazı bölümleri o sıkıcı tarih kitapları yerine, çocuklara görsel bir şekilde anlatılsa eminim çok daha faydalı olur diye düşünüyorum. O çocuklar bu dizilerde  yaşanan olayları çok daha merak edip, elimizdeki internet kütüphanesi sayesinde çok daha hızlı öğrenebilirler.

Sevgilerimle,
Haluk
24.09.2011 12:30