2 Mayıs 2011 Pazartesi

Kaybedenler Kulubü hakkında ....

Ne garip, kadınlar erkeklerde buldukları şeylere aşık olur ama aşık olduktan sonra bulduklarını değiştirmek için çabalar.

Bu söz bir düşünüre, bir filozofa ait değil, dün akşam seyrettiğim " Kaybedenler Kulubü " filminden alınma.

Film aslında benzer bir ilişkiyi de anlatıyor. deli dolu ve içinden geldiği gibi hareket eden, konuşan iki arkadaştan birisinin aşık olmasından sonra, aşık olduğu kişinin o doğal davranışlarını kabul edip, edememe savaşı... Neden bunları yapıyorsun? Neden böyle davranıyorsun? Çok daha iyilerini yapabilirsin? Potansiyelini boşuna harcıyorsun? gibi sevgilisinden gelen yorumlara, adam şöyle yanıt veriyor.

- Ben buyum, beni gördüğünde, sevdiğinde ve aşık olduğunda da buyum. Hiç yalan söylemedim, mutsuzum da demedim, sen beni böyle sevdin, böyle kabul ettin, şimdi değiş diyorsun, ben buyum değişemem, beğenmiyorsan ......

Düşündüm de gerçekten yaptığımız şeylerin farkında değiliz, ya da yaşarken farkında değiliz, ama kaybettikten sonra çok daha gerçekçi değerlendirmeler yapabiliyoruz, belki o zaman daha objektif bakabiliyoruz.

Peki ama o anda o değişim taleplerimiz neden kaynaklanıyor?

Ben kendimce düşündüğümü söyleyeyim; Film açısından bakmıyorum, düşünün ki bir sosyal ortama girdiniz, mesela bizlerin de gerçekleştirdiği bir etkinlik tadında ve kıvamında. Gördüğünüz birisi ( kadın / erkek ) sizi çok etkiledi, davranışları, sesi, zekası, esprileri. O insanın yaydığı elektrik sizi etkiledi. tanışmak istediniz.

Bunu o ortamda bir tek siz mi hissettiniz veya bir tek mi siz istediniz? Aynı elektriği, beğeniyi duyan veya duyabilecek olan bir çok insan var. Bunun da farkındasınız.

Diyelim ki siz öne çıktınız, gittiniz, tanıştınız, o da size ilgi gösterdi. Bu ortamı yaratmanızda en büyük etken öncelikle o kişinin beğendiğiniz şeyleri değil mi? Siz beğendikten sonra  o kişinin o özellikleri değer kaybediyor mu veya yok oluyor mu?

Asla.. olmaz, olamaz da. O kişi gittiği bundan sonraki ortamlarda da siz yanında olsanız da, olmasanız da aynı etkiyi yaratmaya devam edecektir. Karizma ise karizması her zaman her ortamda konuşacaktır. Sizin beğendiğiniz o özellikleri bundan sonra da başkaları tarafından beğenilecektir.

O zaman acaba değişime uğratmak istediğiniz ne? Sizin onu beğendiğiniz özelliklerini artık yapmaması mı? Siz hayatına girmeden önce nasıl bir kişiliği varsa hala aynı kişiliğe sahip. Siz onun sevgilisi veya arkadaşı veya eşi oldunuz diye, onun bu özellikleri ortadan kalkıyor mu? Neyi değiştirmek istiyorsunuz?

Aslında burada korkulan benim beğendiğimi başkaları da beğenecek korkusu mu? Başkalarına karşı mücadele verip, onu sadece kendinize saklamaya çalışırken, karşınızdaki insanı ne kadar düşünüyorsunuz?

Zaten daha önce de yazmıştım, kimseyi kendisi istemedikten sonra değiştiremezsiniz, çok çok sizi üzmemek adına değişmişim gibi yapar, siz mutlu olursunuz ama aslında onu yapmaya başladığı an siz zaten kaybetmişsiniz demektir.

Kaybedenler Kulubü'nü bir de bu gözle seyredin, belki hak verirsiniz bana bilemiyorum.

Sevgilerimle,
Haluk