11 Ocak 2012 Çarşamba

Sen neymişsin be GANA ....

GANA nerede biliyor musunuz?

Bir çoğumuz AFRİKA'da olduğunu biliyor, tamam. Peki tam olarak nerede? İşte yandaki haritaya baktığınızda görebilirsiniz nerede olduğunu.

Hayırdır nereden çıktı bu GANA diyebilirsiniz, bu yazıyı yazana kadar GANA ile ilgili yazı yazma fikri aklımda bile yoktu. Eve geldim, televizyonu açtım, Trabzonspor - İstanbul Güngörenspor ile oynadığı kupa maçını izliyorum. Spiker Güngörenspor hakkında bilgi verirken şimdiye kadar hiç galibiyet alamadığını, ligde son sırada olduğunu ve ligin en çok gol yiyen takımı olduğundan bahsetti, bu arada Güngörenspor 2. Ligde mücadele ediyor.

Buraya kadar normal, maçı seyrederken Güngörenspor'daki zenci oyuncular dikkatimi çekti, kimlermiş bunlar falan derken, öğrendim ki GANA'lı futbolcularmış, 3 tane Gana'lı birden. 2. Ligde mücadele eden ve ligin dibine yerleşmiş, gol yeme rekoruna koşan bir takımda 3 tane GANALI oynuyor.

Sakın yanlış anlaşılmasın, burada Irkçılık, Milliyetçilik yapmak istemiyorum, ASLA. Sadece Türk Futbolu adına duyduğum üzüntüyü dile getiriyorum. Bu 3 Gana'lıya kim ne kadar para verdi ve getirdi bilmiyorum ama yani klasmanda dibe oturmuş bir takımda bu adamların yerine oynayacak hiç mi TÜRK futbolcusu yok?



Sonra merak ettim, Gana'ya baktım, ekonomisine, nüfusuna ve bir diğer merakım da acaba Türkiye'de kaç tane Gana'lı futbolcu olduğuna baktım, benim bulabildiğim yaklaşık OTUZ ( 30 ). Düşünebiliyor musunuz Gana'dan 30 futbolcu sadece Türkiye liglerinde futbol oynuyor, artık Dünya'da kaç tanedir bilemeyeceğim. Biz bir Arda'yı gönderdik diye kasık kasık kasılıyoruz. Ve bu futbolcular UEFA nezdinde Uluslararası statüde burada oynuyorlar, yani parasını ödemediniz mi bizim Türk Futbolcular gibi razı gelmeyip UEFA'ya şikayete falan gidebilirler.

Yazık değil mi arkadaşlar, iyi futbolcular, sonucu değiştirebilecek futbolcular tabi ki gelsin, sözüm yok ama 30 tane Gana'lıdan Süper Lig de oynayanları bir kaç tane ve biz bu futbolculara DÖVİZ ödüyoruz. Bırakın parasını bir kenara, onların yerine gelmesi, oynaması gereken Türk gençlerine yazık oluyor.

Neyse, ne bileyim ben garibime gitti, üzüldüm. Hem gençlerimize yazık, hem paramıza....

Sevgilerimle,
Haluk
11.01.2012 19:00