8 Ekim 2011 Cumartesi

ÇOK ÖNEMLİ ....İş teklifi alan arkadaşlarım MUTLAKA okusun ...

Geçen hafta içinde GMAIL'ime bir mail geldi. Adres  olarak şöyle gözüküyor " Daniel Bouton [recruitment@carrers-totaloiluk.com] ". İçeriği ise TOTAL OIL & GAS firmasına yaptığım iş başvurusu için elemelerden geçtiğim, Short Liste ( Bir kaç kişi seçmişler yani ) içinde yer aldığım, bunun için Londra'ya yüz yüze görüşmeye davet edildiğim, bu seyahatın bütün masraflarının TOTAL tarafından karşılanacağı ve bu işlemlerin yapılabilmesi için ;


Zenith Express Travel Service
Contact Person: Martin Walker (Mr)
8 George St, London, EH2 2, United Kingdom
Phone: +(44)703-174-3954

Bu adrese hemen mail atmam gerektiği yazıyordu, imzalayan da Total Oil Yönetim Kurulu Üyesi diyordu, ekinde de TOTAL'in logosu üstüne basılmış bir davet mektubu ve iş tanımı, ücret, lokasyon gibi bilgiler vardı.

Bu bilgilere göre aylık maaş 7.650 Sterlin, extradan 1.500.- sterlin, ev, araba ve bölge olarak Angola ve Avrupa gibi detaylar vardı. Yani inanılmaz güzel bir teklif, aylık neredeyse 15.000 Dolar.

Doğal olarak çok heyecanlandım, Danilel Bouton'u araştırdım hemen nette, gerçekten fotoğrafları ve pozisyonu Total'de aynı şekilde var. Ben de firmaya mail attım, vize için ne gerekiyor diye sordum, onlar da ertesi gün detayları gönderdiler, 28 Ekim'de sizi bekliyoruz dediler.

Ertesi gün, benden istedikleri evrakları yolladım, sonra bir mail daha geldi, 958.- Strelin bize gönderin, bu bir teminat, Londra'ya geldiğinizde bu parayı size Total aynı şekilde ödeyecek diye. Ben de bu maili Daniel Bouton'a ilettim, böyle bir uygulamayı profesyonel yaşamımda ilk defa görüyorum, anlamlı gelmedi dedim.

Bu sırada bana Uçak biletim ve Otel rezervasyonlarım geldi, yanında da David Bouton'dan bir mail, bu pozisyon çok önemli, bir çok kişi geleceğim deyip gelmiyor, biz de bu işi ciddi kendini aday gören kişileri davet ediyoruz, biz teminat veriyoruz, siz gönderin dedi.

Sevgili dostum Recep ile bizim aklımıza yatmadığı için araştırmaya başladık, o Oteli araştırdı, ben uçağı. Uçakta öyle bir rezervasyon ki, Lufthansa İstanbul - Münih, Münih Londra ama Business Class. Oteldeki rezervasyonu bulamadık, Uçak içinde ben İstanbul ofisi ile konuştum, rezervasyon doğru dedi kız, adınıza bilet alınmış. Ben de durumu ve şüphelerimi anlatınca, kız biraz daha inceledi, bilet dedi bizden kesilmiş, peki dedim bu biletin parasını ödeyen yarın gelip parasını geri alabilir mi ( çünkü para benden bugün isteniyor ama benim seyahatim güya 28 Ekim'de ). Evet dedi kız, alabilir.

Bunun üzerine internette bu turizm şirketi üzerine biraz daha araştırma yapayım dedim ve turizm şirketinin adı ve adresini google'a yazdım, gelen sayfa şu; http://www.complaintsboard.com/complaints/total-oil-and-gas-company-watford-englandhertfordshire-c442638.html

İnanılacak gibi değil arkadaşlar, hepsi düzen ve bunu bütün Dünya'da uyguluyorlarmış. Bir çok insan para göndermiş, bazıları araştırmış ve sahte olduğunu bulmuş, ama bazıları gönderdim ben nasıl alacağım diye yazmış, ülke hedefi de yok, İtalya, İspanya, Rusya, Macaristan gibi bir çok ülkeden üst düzey iş arayan insanlara göndermişler.

Gönderilen mektup örnekleri hep aynı. Daha sonra düşündükçe saçma olan şeyleri kendiniz de keşfediyorsunuz ama o an bunları göremiyorsunuz. Örneğin; Total gibi bir şirketin Yönetim Kurulu Üyesi, kendi adına mail adresinden değil de, basit bir HR adından neden mail atsın?

Özetle, sevgili dostlarım AMAN DİKKAT diyorum, ne olursa olsun, araştırmanızı yapmadan ne olursa olsun bu tarz İŞ TEKLİFLERİNE dikkat edin, kimi PARA için olabilir, kimi BAŞKA amaçlar için. Son para istedikleri noktaya kadar inanın benim kadar tecrübeli bir yöneticiyi bile kandırabildiler.

Ne olur DİKKAT diyorum.

Sevgilerimle,
Haluk
08.10.2011 10:00