17 Mayıs 2011 Salı

Kadınlar da futbol konuşur ....

Yazılarımı takip eden arkadaşlarım bilir, bir çok yazımı gözlemleyerek yazarım. Mekanım da genellikle Ortaköy ve genellikle Cheesecake olur.

Dün işten sonra Cheesecake'teydim yine. Oturdum, bir bira söyledim, etrafıma bakıyorum, sevgililer var, Beşiktaş maçına gitmeden bir Ortaköy'de dolaşayım diyenler var, kadınlı erkekli gruplar var.

Hemen ön masamda da altı yedi tane bana göre Teyze diyeceğim bir hanım grubu var, inanın en genci sanıyorum elli beş, altmış yaşındadır. Ancak giyimleri, makyajları ve konuşmaları belli ki eski İstanbul kadınlarından hepsi.

Bir süre sonra bir minik dilim pasta üstünde bir mum ile garson geldi, en baştaki teyzenin doğum günüymüş, kutladılar, ses çıkmasın  diye yavaş yavaş alkışladılar ve mutlu yıllar dilediler hepsi arkadaşlarına.

Asıl anlatacağım konu bu değil, aradan bir zaman geçti, teyzelerimden bir tanesi masaya, genele "eee, ne diyorsunuz, şampiyon kim olacak? " dedi. Ve benim yazı yazma kararını verdiğim sohbet bundan sonra başladı.

Duyduklarıma inanamadım, o 60 yaşlarındaki teyzeler bir futbol sohbetine başladılar, ben resmen şok geçiriyorum. teyzelerden biri diyor ki " puanlar eşit, son haftada eşit olursa averajla Fenerbahçe önde, o şampiyon olacak " bir diğeri hemen atlıyor " hayır diyor, o kural değişti, artık aralarındaki maçlara bakıyorlar, Fenerbahçe'nin durumu daha iyi ", bir diğeri " aman sevinmeyin, yine yanlış bir şampiyonluk yaşamayın, daha son hafta var, Sivas'ı öyle kolay geçemezsiniz ".

Futbolu kadınların artık sevdiğini, maçlara gittiğini biliyorum, fanatik denecek taraftarların olduğunu da ama nedense kafamda hep bu kadınları, kızları genç nesil diye canlandırmışım. Hiç 50 60 lı yaş gruplarındaki kadınların da futbolla ilgilendiğini düşünmemiştim. Hele sohbetin ilerleyen bölümlerinde teyzenin bir tanesi, " bizim takım bu sene bana hiç bir şey vermedi, ama balkondan bayrağını hiç indirmedim " deyince - ki hangi takım taraftarı olduğunu da anladığımdan mı nedir, kalkıp hepsini teker teker öpesim geldi.

Bakmayın çok alakasız gibi de dursa, bu önemli bir olay. Eminim siyaset konuşmaya başlasalar yine bu derece  kalitesi yüksek ve entellektüel bir sohbet olurdu.

Eskiden biz erkek erkeğe sohbetlerde kadın, futbol ve siyaset konuşuruz, kadınlar da çocuk, kuaför, giyim, eş, sevgili diye düşünürdük. Yanılmışız demek ki, futbolu'da siyaset'i de en az bizim kadar konuşan 60 yaşlarında teyzeler de varmış :))

Sevgilerimle,
Haluk
17.05.2011 09:00