12 Şubat 2012 Pazar

Tavsiye : 1453 Panoramik Müzesi

Bu hafta sonu 1453 Panoramik Müzesine  gittik.

Panoramik 1453 müzesinden sizlere mutlaka bahsetmeliyim. İstanbul Belediye'sinin hakkını yemeyelim, ellerinden geldiğince reklamlarını yaptılar, billboard'lara, köprülere tanıtım panoları koydular ama yine de en azından ben çevremde kimsenin gittiğini duymadım. Geçen gün bir iş için Yeni Bosna'dan dönerken, E5 üzerinde 1453 Panoramik Müzesinin Topkapı çevresinde işaretini görünce, Cumartesi gitmeyi kafaya koydum, Pınar ile de paylaşınca hadi gidelim dedik.

İyi ki de demişiz. Yurt içinde de, yurt dışında da elimden geldiği kadar müzeleri gezmeyi seviyorum, bir kaç panormaik müze de gezdim, benzer bir tanesini Anıtkabir'de de yapmışlardı ama 1453 çok farklı. Öncelikle, muhteşem bir sanat esrei ile karşı karşıyasınız. 3.000 metrekarelik bir alanda 360 derecelik bir resim ve 3 boyutlu. bu 3 boyutu yaşatabilmesi içinde resime durup baktığınız yerden resim arası 14 metre mesafede.

Dünyada 30 tane Panoramik Müze var, en etkilisi Waterloo Müzesiymiş. ama 1453 müzesinin diğerlerinden bir farkı var, dünyada hem yatay, hem dikey olarak tam bir panorama özelliği olan bir başka müze yok. Yani Türkiye'deki bu İstanbul'un 1453 fethi panoramik müzesi Dünyada bir tek.

2005 yılında başlanan ve sekzi sanatçı ile gerçekleştirilen bu müzenin tamamlanması tam 3 sene sürmüş. Bu sanatçıların da ellerine sağlık, muhteşem bir eser kazandırmışlar. Panoramik görüntüler ve 3 boyut o kadar güzel işlenmiş ki, inanın savaşan her askerin yüz ifadesinden tutun da, o an yaşadığı dehşete kadar hepsini görebiliyorsunuz.

 Ve o muhteşem, yıkılamaz denilen surları Fatih'in nasıl yıktığını görüyorsunuz. Ben şahsen çok ama çok beğendim, Facebook'ta fotoğraf ve videsounu paylaştım. Arkadaşlarıma gitmeleri konusunda elimden gelen tavsiyeleri yaptım, bloguma da yazmak istedim. gerçekten görülmesi gereken bir yer olduğunun altını tekrar çizmek isterim.

Yarın da Van Gogh hakkındaki görüşlerimi yazacağım.

Sevgilerimle,
Haluk
12.02.2012 14:30